`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Tuesday, December 15, 2020

Dakwaan ADUN PAS tidak akan dilantik EXCO berniat nakal pada saya, kata Ahli Dewan Negara Perak

 

Ahli Dewan Negara Perak, Mohd Annuar Zaini membuat laporan di Balai Polis Kampung Rapat susulan hantaran fitnah di Facebook mengaitkannya dengan dakwaan tiada ADUN PAS dilantik EXCO.

IPOH: Ahli Dewan Negara Perak Mohd Annuar Zaini membuat laporan di Balai Polis Kampung Rapat susulan kenyataan tular di Facebook yang memfitnahnya berhubung kenyataan berkaitan pelantikan EXCO Perak yang baharu.

Kenyataan tular “5 lagi Exco kerajaan Perak angkat sumpah petang ini. Namun pelantikan itu tidak melibatkan ADUN PAS. Kata Mohd Annuar Zaini. Cukup dah 10 Exco. Amacam?”, berlegar di laman Facebook.

Annuar berkata, dia tidak pernah membuat sebarang kenyataan seperti itu dan ia jelas berunsur fitnah malah menjatuhkan kredibilitinya sebagai Ahli Dewan Negara Perak dan jurucakap istana.

“Saya tidak pasti siapa yang menularkan kenyataan itu di laman sosial Facebook dan tujuan laporan ini dibuat adalah menafikan dakwaan tersebut sekali gus membolehkan polis menjalankan siasatan.

“Saya bimbang kenyataan itu menjejaskan nama baik istana Perak dan mendatangkan kegusaran kepada penduduk negeri ini,” katanya ketika ditemui di Balai Polis Kampung Rapat.

Beliau berkata, dakwaan yang tular itu jelas menunjukkan niat tidak baik.

“Kita sudah sampai ke peringkat dapat menyelesaikan (krisis politik) dan Sultan Perak juga sudah pun memperkenankan ditubuhkan sebuah kerajaan.

“Kerja melagakan dan lebih-lebih lagi melibatkan nama saya yang mana saya dilihat sebagai jurucakap bagi pihak istana. Seolah-olah apa yg ditularkan itu orang akan percaya.

“Dakwaan seolah-olah ADUN PAS tidak akan dilantik sebagai EXCO kerajaan negeri itu juga bagi saya tidak baik dan berniat nakal pada saya,” katanya. - FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.