`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, December 14, 2010

EXPOSED: ROMANCE BETWEEN PERMAISURI SITI AISHAH AND SYED ABDULLAH AL ATTAS - unknown mystery of forbidden love


Monday, December 13, 2010

‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib

‘Cinta Terhalang’ bekas permaisuri Aishah: Kenapa bapa “kunci pintu”-Pak Habib

Kisah cinta kedua-duanya bukan sahaja menarik perhatian pelayar blog juga sedikit sebanyak terkena tempias kepasa Pak Habib amat dikenali di Negara ini lantaran sudah menghasil kan lebih 50 buah buku politik serta menjadi penulis tamu akhbar ini. Seperti biasa ramailah yang memberikan pandangan samada yang menyokong dan banyak juga berbaur dengan fitnah dan sumpah seranah.

Tidak kurang pemimpin tertentu atau orang biasa mempersoalkan apa pendirian Pak Habib dalam soal ini? Adakah Pak Habib mahu mengkomersialkan kisah cinta anak lelakinya? Kenapa Pak Habib membiarkankan anaknya bergambar mesra dengan bekas permaisuri? Kenapa itu dan kenapa ini?


Bagi mengupas persoalan di atas. Buletin Rakyat menghubngi Pak Habib bagi mengetahui isi hati dan pendiriannya sebagai seorang bapa bila anaknya Syed Abdullah dikritik dengan pelbagai tohmahan kononnya mahu mengambil kesempatan bekas Permaisuri Agong. Ikuti temubual ringkas wartawan akhbar ini dengan Pak Habib.

Buletin Rakyat - Bil 117 - 15 Disember 2010 / 9 Muharram 1431

SOALAN(S): Apa pendirian Pak Habib dlam hubungan Syed Abdullah dan Permaisuri Aishah?
PAK HABIB: Kita nak buat apa. Anak saya sudah berumur 44 tahun dan dia tahu memilih yang mana baik atau buruk.

S: Adakah Pak Habib memberi restu?
PAK HABIB: Soal restu saya tiada halangan. Soalnya sekarang siapa mencari siapa? Adakah anak saya mencari Aishah dirumahnya? Aishah dan ibu bapanya terlebih dahulu datang di rumah saya di Janda Baik. Di situ mereka kenal antara satu sama lain.

S: Kalau pasangan ini tekad mahu bernikah apa pendirian Pak Habib?
PAK HABIB: Jangan tanya saya tetapi pergi tanya bapa Aishah (Abdul Rahman) sebab dia yang akan mewalikan pernikahan anak perempuannya. Anak saya lelaki. Dan saya bukannya wali jika anak saya mahu berkahwin dengan sesiapa pun. Lebih baik u pergi tanya bapa Aishah sama ada dia restu atau sebaliknya. Kenapa tanya saya? You kena pergi tanya bapa Aishah kenapa dia kunci pintu dan kunci nafsu anaknya? Kalau dia (Abdul Rahman) buka pintu ramai orang datang merisik dan bertanyakan (meminang) anaknya. ini dia kunci pintu dan kurung anaknya. Bagaimana orang nak datang?

S: Yalah, ramai yang mempersoalkan tentang kisah cinta ini. Ada juga yang bertanyakan apa tindakan Pak Habib yang seolah-olah membenarkan anak lelaki bercinta dengan bekas Permaisuri Agong?
PAK HABIB: Itulah yang saya kata tadi, jangan kaitkan kisah cinta anak saya dengan saya. Bukan anak lelaki saya yang cari Aishah. Kalau you berani tulis sebut kisah cinta mereka ini bagaikan kisah cinta Nabi Yusof dan Zulaikha. Siapa mahukan siapa? Dan siapa tarik baju siapa? Kita kena teliti sendirilah. Soal jodoh, rezeki dan maut adalah di tangan tuhan. Siapa pun tak boleh halang. Sudah ditakdirkan anak saya Syed Abdullah bertemu dan bercinta dengan Aishah, saya nak buat apa? Ini soal cinta. Takkan saya nak halang? Kedua-dua manusia ada hati dan perasaan. Kebetulan anak saya duda dan Aishah janda bukannya bercerai hidup tetapi bercerai mati. Bukannya aishah isteri orang. Ini semua Allah S.W.T yang aturkan, orang nak kata apa? Masing-masing sudah sayang.

S: Yalah, melalui blog Syed Abdullah ada dinyatakan dia sudah pun mempunyai wanita lain yang disayanginya:
PAK HABIB: Sama ada dia mempunyai wanita lain disayangi itu perkara lain. Ini soal cinta Syed Abdullah dengan Aishah. Kenapa bapanya tutup pintu? Kalau dia buka pintu terserahlah orang orang nak merisik, meminang dan sebagainya. Macam mana orang nak lamar anaknya kalau bapanya kunci pintu.


S: Dalam soal ini seolah-olah Pak Habib disalahkan kerana kononnya tidak menasihatkan Syed Abdullah? Termasuk yang menympah seranah anak Pak Habib?
PAK HABIB: memang saya dengar ramai yang menyalahkan dan bertanya saya. Soalnya disini anak saya tak bawa lari Aishah nikah di Tai Bak atau Siam. Kalau anak saya bawa lari anak gadis orang barulah boleh cari atau tanya saya, abahnya. Anak saya membuat pengakuan ikhlas pasal kisah cintanya adakah salah? Aishah itu ada perasaan, ada nafsu, masih muda dan cantik pula. Kenapa kita nak halang buat kerja-kerja baik ini? Kita nak kurung anak kita buat apa? Kenapa Allah jadikan Adanm dan Hawa kita kena bacalah. Siapa berani halang jodoh Tuhan?

S: Tidak kurang yang mempersoalkan kenapa Syed Abdullah dedahkan kisah cinta dan gambar-gambar dirakamkan dengan Aishah sebagai tatapan umum?
PAK HABIB: Mana saya tahu. Saya tahu mereka bercinta pun selepas tersiar cerita dalam blog dan orang bercerita pasal hal ini. Dia tak cerita dengan saya. You kena Tanya Syed Abdullah lah kenapa dia siarkan kisah cintanya dalam blog? Ini rahsia dia…. Mana saya ada masa nak fikirkan soal Syed Abdullah. Dia dah 44 tahun tak kan saya nak mencampuri urusan peribadinya. Anak saya bukan Uncleseekers (Syed Abdullah) seorang. Saya ada 10 anak, sembilan cucu dan 2 cicit nak saya fikirkan. Itu tidak termasuk anak-anak angkat seluruh Negara yang memanggil saya ‘abah’.

S: Benarkah Aishah ditempatkan dalam sebuah kondominium serta dikawal rapi dengan cctv jika mengikut apa yang ditulis oleh Syed Abdullah?
PAK HABIB: Memang benar. Kalau mahu Tanya pasal cctv tu denagn lebih lanjut Tanya bapa Aishah. Saya difahamkan begitulah.

S: Pernah Pak Habib berjumpa dengan Dato’ Seri Abdul Rahman?
PAK HABIB: Ada beberapa kali tetapi sebelum kisah cinta mereka tersiar. Saya kenal pun semasa dia dan isterinya membawa Aishah ke rumah saya di Janda Baik. Selepas itu tak jumpa lagi.

S: Apa yang dibualkan?
PAK HABIB: Kita bual biasa.

S: Bagaimana denagn Datin Seri adakah merestui hubungan anaknya dengan Syed Abdullah?
PAK HABIB: Emaknya okey. Tak ada masalah. Saya pun pernah jumapa emak Aishah.

S: Adakah Syed Abdullah akan berkahwin dengan Aishah?
PAK HABIB: Itu you kena Tanya bapa Aishah. Suruhdia buka pintu. Jangn kunci anaknya. Bagi pihak saya, tak ada masalah. Anak saya pun bukannya kecil lagi. Sudah ada menantu dan cucu. Kalau anak saya mahu baut kerja-kerja yang tidak betul. Dia tidak akan dedah kisah cinta ini dalam blog dia:-

read earlier post : http://malaysiansmustknowthetruth.blogspot.com/2010/12/exposed-romance-between-permaisuri-siti_09.html

courtesy of uncleseekers

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.