`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, February 21, 2013

Mohamad Sabu akan beraksi di Parlimen Pendang untuk meluncur ke Putrajaya? ?


Benarkah Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu akan bertarung di Parlimen Pendang, Kedah yang kini diwakili Dato’ Dr Hayati Osman? Saya tidak mengiyakannya tetapi amat berharap tokoh karismatik PAS ini mendapat kerusi parlimen yang selamat untuk membawa beliau ke Putrajaya. Mungkin ada yang tak setuju tapi parlimen Pendang adalah kawasan terbaik untuk seorang Timbalan Presiden PAS seperti Mohamad Sabu.
Khabarnya PAS Pendang juga sudah memberi “lampu hijau” kepada Abang Mad untuk beradu pengaruh di sini. Selepas kematian Presiden PAS, Dato’ Fadzil Mohd Noor, kerusi ini terus disandang oleh Dr Hayati sehingga kini. Tetapi dalam PRK selepas kematian Ustaz Fadzil, Dr Hayati kalah tipis di kerusi ini sehinggalah beliau bertarung sekali lagi dalam PRU berikutnya, beliau menang.
Dr Hayati dikatakan akan berpindah ke kerusi Dun Tokai bagi memberi laluan kepada Abang Mad. Dun ini sekarang diwakili Dato’ Taulan Rasul, Exco Kerajaan Kedah yang juga Pemangku Yang DiPertua PAS Pendang. Adakah Abang Mad berjaya dalam misinya di Pendang, sama-sama kita ikuti wabak ini sehinggalah pada hari penamaan calon nanti.

- media perak

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.