`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, February 16, 2013

Pengajaran dari PSY untuk Najib, BN, Umno serta PR...



PSY datang dan telah pergi. Rakyat Malaysia berfikirlah, adakah kita telah telah ditinggalkan? Jika ya, sejauh mana dan mengapa?

Korea mencapai kemerdekaan secara rasmi dari Jepun pada tahun 1948. Walau bagaimanapun, pada awal tahun 1950-an, perang saudara Korea selama 3 tahun yang melanda negara itu dan berpecah kepada dua hingga ke hari ini.

Malaysia pula mencapai kemerdekaan beberapa tahun kemudian iaitu pada tahun 1957. Ketika itu kita 3 kali ganda lebih kaya dari Korea Selatan, dengan purata pendapatan per kapita sebanyak AS$287 berbanding Selatan Korea US $92 pada tahun 1961.

Walaupun Korea Selatan tidak mempunyai apa-apa kelebihan seperti Malaysia untuk terus hidup, mereka hanya bergantung kepada kepintaran rakyatnya, Malaysia mempunyai kemewahan berterusan dan meningkatnya penemuan minyak dan gas yang lumayan, menyumbang beratus-ratus berbilion ringgit untuk tabung kewangan negara.

Walau bagaimanapun, Korea Selatan pantas mendahului rakyat Malaysia dari segi ekonomi. 50 tahun kemudian, Korea Selatan mempunyai purata pendapatan sebanyak US $22.424 lebih dua kali ganda daripada kita, hanya $9.977 AS.

56 tahun salah urus Barisan Nasional telah menyebabkan kita tetap di atas landasan yang bengkok, apatah lagi bila pemimpin BN terus merompak kekayaan kita dan memperkayakan kroni mereka. Lihatlah PSY menyentap seperti kilat berjuta-juta wang yang dibayar oleh BN dan pulang semula ke Korea Selatan dan terus menari penuh keseronokkan.

Sekarang adalah masa untuk perubahan. Sekarang adalah masa untuk permulaan yang baru. Pakatan Rakyat menjanjikan ketelusan dan akauntabiliti, menghapuskan rasuah yang berleluasa yang mencuri masa depan anak-anak kita.

Kita mempunyai cara yang tersendiri untuk mengejar Korea Selatan, tetapi tetap dengan budaya Malaysia yang kita warisi, lebih-lebih lagi kita dianugerahkan sumber-sumber alam yang banyak, maka sasaran adalah dalam jangkauan kita bersama !

Ubah sekarang, Bersihkan Malaysia !

PESANAN DARI PAKATAN RAKYAT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.