`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, May 8, 2013

Cukai GST Sudah Mula DiLaksanakan !!!

Itu la yang tersebar sekarang di media2 sosial. Dua gambar yang menunjukkan pembelian di Pasaraya sedang tersebar secara meluas oleh pengguna2 media sosial.

Rujuk dua gambar yang dimaksudkan ;






Adakah gambar ini benar? Adakah hal ini sahih? Bagi memastikan hal neh benda ataupun tidak, aku akan pergi ke mana2 pasaraya yang terdekat, lakukan pembelian dan tengok pada resit, ada cukai ataupun tidak.

Kat atas neh pasaraya yang terlibat ialah Jaya Jusco dan Tesco. Kat tempat aku yang terdekat Giant jek. Aku terai pergi Giant nanti dan aku akan update disini. Mungkin juga untuk beberapa pasaraya yang terpilih jek. Dan mungkin juga untuk beberapa negeri yang terpilih jek buat permulaan. Aku tak sure.

Apa pun korang juga digalakkan untuk pergi ke pasaraya yang terdekat dan buat pengesahan sendiri. Kalau betul GST dah dilaksanakan memang sial ah. Tak sempat aku nak kutuk kemenangan BN puas2 lagi dah kena cekik.

GAMPANG!!!

-amenoworld

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.