`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, May 27, 2013

Melayu paling BAHALOL dan HAPRAK kahwin lagi


UPDATE 8:08pm

Rasanya ramai yang dah salah tafsir apa yang kami cuba sampaikan. Berdasarkan komen, kebanyakannya menuduh kami jealous la, cemburu la, suruh mengaji la, cetek agama la etc. 

Ini bukan isu 'artis' Azhar nak kahwin 2 ke, 3 ke. Dia nak kahwin 4 pun apa kami peduli. Lantak pi la dia!!

Point asal kami ada dalam klip youtube di bawah...

Oklah, kami bagi contoh mudah, korang tengah lepak santai dengan tenang kat mana-mana, tiba-tiba ada sorang kutu berahak mana sound korang, "Hoi bahalol! Kau memang bahalol. Kau tau tak...kau la manusia paling haprak atas muka bumi ni!" Agak-agak apa reaksi korang lepas kena sound macam tu...kalau tak benjol dahi orang yang sound tu..tak sah la kan?!

Masalah kita di Malaysia ni bila tang ustaz ka...ulama' ka...adakah mereka diberi lesen besar untuk cakap sesuka hati? Adakah mereka boleh dibiarkan begitu saja apabila menggelar seseorang atau bangsa itu dengan gelaran bahalol, haprak, kafir, sesat etc. Mengapa 'so called ulama' boleh terlepas begitu saja tetapi jika orang biasa yang menyebut perkataan yang sama akan dihentam kiri, kanan, depan, belakang?

Nampak tak double standard rakyat Malaysia untuk menangani 2 situasi berbeza di sini?

Nabi SAW sendiri pun mengucapkan perkataan yang baik sesuai dengan akhlak baginda, tetapi adakah Azhar Idrus yang dipuja peminatnya sebagai 'so called' ulama' yang kononnya ulama' pewaris Nabi mencontohi akhlak dan bahasa Rasulullah SAW?

Macam tu ke cara berdakwah dengan menggelar orang BAHALOL dan HAPRAK? Adakah Azhar Idrus ni maksum hingga tak boleh ditegur? Heh...

Ulama' akhir zaman ni ramai je yang memandang dunia. Ulama' akhir zaman pun belum tentu confirm syurga!!

*********

POSTING ASAL



Bangsa paling bahalol dan haprak di muka bumi inilah yang sering mengKAYAkan 'artis' ini hingga mampu berkereta mewah, berumah besar dan beristeri tiga. Berapa caj setiap kali 'artis' ni ceramah? Heh...



Mother of Church? Haha...orang kristian pun gelak bila dengar. Memalukan Islam sungguh la...

Pesan onyang ambo, jangan berguru dengan artis...nanti kok sesat!!

-paneh.blog

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.