`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, May 3, 2013

[Panas] Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Berkempen Untuk Umno !

100 bekas ahli Umno Kg Pandan sertai PAS 
  
Seramai 100 bekas ahli Umno Kawasan Kampung Pandan akan menyerahkan borang permohonan menyertai PAS dalam majlis minum petang esok.

Menurut Pengarah Jentera Pilihan Raya PAS Titiwangsa Khairul Anuar Abdul Manap, majlis minum petang itu akan diadakan di Padang Blok A, Flat Desa Pandan, Kapung Pandan jam 2 petang esok.

Majlis tersebut akan dihadiri bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib yang menyertai PAS baru-baru ini dan calon PAS Parlimen Titiwangsa Ahmad Zamri As'ad Khuzaimi.

"Ianya merupakan majlis kemuncak PAS sebelum hari membuang undi Ahad ini dan kami menjemput orang ramai untuk hadir," katanya ketika ditemui Harakahdaily hari ini.

Beliau dalam pada itu menyelar tindakan Umno menyalahgunakan kuasa membenarkan calon BN Parlimen Titiwangsa, Datuk Johari Abdul Ghani merasmikan majlis pecah tanah pembinaan tapak baru Masjid Alam Shah, Jalan Pudu.

"Apa kapasiti Datuk Johari merasmikan majlis itu dan ianya dilakukan di luar pengetahuan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan. Ini jelas menyalahgunakan kuasa," katanya.

Beliau juga berkata, Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) Datuk Che Mat Che Ali secara terang-terangan dalam majlis itu menyebut 'Hidup Umno'.

"Secara jelas menreka menggunakan majlis itu untuk berpolitik dan saya cabar Che Mat letak jawatan dalam Jawi dan berpolitik sepenuh masa," katanya.~ hd

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.