`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, June 15, 2013

MCA's Johor exco Tee Siew Kiong quits all party posts but "will never leave the party"

MCA's Johor exco Tee Siew Kiong quits all party posts but "will never leave the party"
I hereby announce my resignation of 7 party posts in MCA and will only retain my lifetime membership.
The 7 party posts are: National Organising Secretary, Presidential Council member, Central Committee member, Election Steering Committee member, Johor MCA State Liaison Committee member, Johor MCA Election Steering Committee deputy chairman and Pontian MCA division chairman.
I will attend the MCA Disciplinary Committee hearing on June 17 to explain about my appointment as the Johor Executive Councillor.
As a citizen of Johor, I cannot defy the Royal Command of the Sultan, therefore I have no choice but to accept the appointment as the state Executive Councillor. I must reiterate that the Party had not recommended me to hold the State Government post.
The Johor constitution stipulates that the Ruler of the state has the right to appoint the Mentri Besar and his Executive Councillors.
The Royal Command of the Sultan had also mentioned that there must be multiracial representation in the State Government and I was ordered to represent the Chinese community in the Johor State Government.
I regret that some Party members had made my appointment into an issue, targeting not just me but at the same time aims to destroy the Party unity.
To prevent these people from further exploiting the issue, I had no choice but to resign from all my Party posts. I will never leave the Party because I am a part of this big family for more than 30 years.
I must also stress that I support the Party's decision to reject all Government posts if MCA failed to perform better than the last General Election.
I joined MCA in 1983, I worked my way up from the Youth wing, branch, division, state to the central leadership step by step and nothing could separate me and my love to the Party. Therefore, I will continue to serve the Party and the rakyat in my capacity as a MCA member and Johor EXCO.
I would also like to thank those who supported and encouraged me. Thank you.
柔佛旅游、贸易及消费人事务委员会主席拿督郑修强文告
我以沉重的心情,宣佈即日辞去马华的7个职位,只保留永久党员的身份。
我辞去的党职,包括马华全国组织秘书长、马华会长理事会成员、马华中委、马华党选委员会成员、柔佛州马华联委会州委、柔州马华联委会竞选指导委员会署理主席,以及马华笨珍区会主席。
我忠于党,也爱护党,我也会出席本月17日马华纪律委员会传召我的听证会,以向纪委会解释受我受委柔佛州行政议员的事件。
身为柔佛州子民,我不能违抗柔佛苏丹的谕令,因此必须遵照谕令出任柔佛州行政议员。我也要重申,党中央并没有推荐我出任行政议员。
我受委州行政议员,已被党内一小撮人士挑起成了一项课题,这明显的是冲着我而来,并以达到破坏党的团结为目的,对此我感到非常的遗憾。
为了避免让有心人继续的炒作和利用这项课题,从而达到他们的个人和私已政治议程,我心情沉重的宣佈辞去在马华党内所有的党职,但我对党仍是不离不弃,因为我深爱这个我加入已30年的大家庭。
我忠于党,并且也赞同从会长理事会到中委会,以及2011年及2012年连续两年党全国中央代表大会,所通过的不入阁的决定。
但是,柔佛州特殊的州宪法阐明,柔佛苏丹拥有委任州务大臣和州行政议员的权利,苏丹也谕令在柔佛州政议会里必须有各族的代表,同时谕令我代表华裔进入州行政议会。
我必须强调,我不能抗拒王命,在这种特殊的情况下,我是左右为难,而身为柔佛的子民,我是别无选择。
我于1983年加入马华,今年刚好是进入第30个年头;我从支团、支会、区团、区会、州分团、州联委会、马青总团到马华党中央,是一步一脚印的走到今天。
我从支会秘书到全国组织秘书长,一路走来都是忠党爱党,30年来和党是无法切割,未来也是如此。
我在此也要感谢所有支持我及体谅我目前处境的党同志,谢谢你们。

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.