`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, July 19, 2013

Khristian Guna Allah : Arab Tu Muslim Bodoh Dan Sesat Daa.


Saya selalu di tanya oleh Kristia yang ingin guna Allah."Kenapa Arab benarkan Kristian guna Allah tapi Malaysia tidak benarkan.?"
Jawab saya mudah sahaja. "Arab tu Muslim bodoh dan sesat daa.!!!
Buktinya adalah Quran 31:6 "Ada orang(Arab) guna lahwal hadis (hadis palsu) untok sesatkan orang lain dari jalan Allah, tanpa pengetahuan dan jadikan nya(jalan allah/Islam) bahan ketawa."

Arab ni kalau kita hina Allah dia diam sahaja. Kalau hina nabi Muhamad dia mengamok. Agaknya nabi Muhamad adalah tuhan mereka kot.???
Chontohnya ...
1) Hadis Israk Mikraj yang berkata bahawa Allah salah rancang solat 59 solat sehari, dan nabi Muhamad terpakasa minta kurang hingga 5 solat sehari. Allah di hina oleh Bukhari Muslim salah rancang solat., Arab Muslim berdiam diri sahaja. Apa dia tak faham apa itu hina ke.???

2) Kristian Arab menghina Allah dengan berkata Allah ada anak bernama Jesus. Arab Muslim diam2 sahaja. Tak bodoh ke.??? Mungkin mereka setuju kot.???

3) Kristian Arab menghinna Allah dengan berkata Allah itu "satu pertiga" kerana berkongsi kuasa dengan Jesus dan Holy Tuak. Arab Muslim diam2 sahaja. Mungkin mereka setuju atau mereka tak faham/bodoh  kot.???

 4) Ada hadis dari AlBukhari yang perawinya adalah monyet, yang menjalankan hukum hudud rejam monyet yang telah berzina. Apa monyet punya hukum hakam pun boleh jadi hukum hudud ke.???
Al Bukhari faham bahasa monyet ke.???
Ini bukan sahaja bodoh tapi gila pun ada. Islam kini di ketawakan kerana hadis yang tak masuk akan macam ini.!!!

Begitu lah haqiqatnya orang2 Arab sekarang yang telah jadi bodoh. Tapi orang2 Arab dulu me,ang pandai. Patut lah mereka tercorot di masa kini.
Jadi Wahai Melayu! Jangan lah kita ikut hadis2 Arab yang bodoh tu. !!!

Quran sahaja yang Allah kata lengkap dan tidak ada cacat cela. Hadis tu terlampau cacat hingga menghina Allah dan Islam.
Untok tidak jadi macam Arab bodoh, kita perlu tong sampahkan lahwal hadis Arab yang allah telah larangi kegunaannya (rujuk Quran 31:6).


Moga kita di rahmati Allah dengan fahaman Islam Quran sahaja dan tidak di sesatkan oleh sumber2 lain (hadis Arab bodoh) yang banyak cacat celanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.