`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Wednesday, February 12, 2014

Terima Kasih lah Najib... Keranamu beras dah diturunkan harga..


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak 29 Januari lalu telah melancarkan Kempen Penurunan Harga di 10 pasar raya terpilih di seluruh negara bagi mengurangkan beban rakyat yang berdepan dengan peningkatan kos sara hidup.

"Dengan kempen ini, pasar raya terlibat akan menawarkan pengurangan harga antara 15 hingga 70 peratus", katanya ketika melancarkan kempen itu di pasar raya Econsave di Balakong dekat sini,

Fasa pertama kempen enam bulan itu disertai 10 syarikat yang mengusahakan pasar raya tempatan dan asing.

Ia termasuk pasar raya Econsave, KK Mart, Aeon, Aeon Big, Tesco, 99 Speedmart, NSK Segi Fresh Mart dan Giant.

Lebih daripada 955 cawangan pasar raya itu di seluruh negara mengambil bahagian dalam kempen itu.  

Antara barangan keperluan harian yang disenaraikan dalam kempen itu ialah produk makanan segar, makanan sejuk beku, makanan kering, minuman serta keperluan bayi dan kanak-kanak.

Turut hadir Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hasan Malek dan timbalannya Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

Najib yakin kadar penurunan harga yang besar itu dapat dirasai rakyat selaku pengguna, sekaligus memberi manfaat kepada mereka dalam menangani kenaikan kos hidup semasa.

Menegaskan komitmen padu kerajaan dalam usaha menangani kenaikan harga barangan, beliau menggariskan empat langkah utama yang diambil kerajaan bagi meringankan beban rakyat dan meningkatkan pendapatan boleh guna mereka.

Ini termasuk membuka peluang kepada mereka untuk meningkatkan kemahiran diri selain memperkenal langkah penetapan gaji minimum bertujuan membantu rakyat meningkatkan pendapatan.

Pemberian bantuan seperti Bantuan Rakyat 1Malaysia (BRIM) yang kini dinikmati lebih tujuh juta isi rumah, baucer buku dan bantuan persekolahan juga mampu menangani kenaikan kos hidup rakyat, katanya.

Najib berkata program dengan kerjasama swasta seperti Kedai Rakyat 1Malayia, Menu Rakyat 1Malaysia dan Klinik 1Malaysia yang menawarkan barangan dan perkhidmatan dengan harga lebih murah juga antara langkah kerajaan selain aktiviti pemantauan dan penguatkuasaan tegas berhubung harga barangan oleh agensi berkaitan terutamanya KPDNKK.

Perdana Menteri turut menegaskan isu kenaikan harga perlu ditangani bersama oleh semua pihak lapor Sinar Harian di SINI

.. Oleh itu sebagai penghargaan buat Najib akan kesungguhannya menangani kenaikkan harga barang akibat kebodohannya sendiri dalam mentadbir ekonomi negara bersamlah kita mengucapkan jutaan terima kasih kepadanya.

Ini kerana disebabkan usahanya itu bersa telah diturunkan harga oleh sebuah pasaraya..

Beras 'Super Tempatan' yang dulunya berharga RM24.00 untuk 10 Kilogram telah diturunkan menjadi RM23.99

Penurunan itu dijangka mampu mengurangkan beban hidup rakyat yang dihimpit kenaikkan harga barang..


Ooppss .. bukankah harga RM23.99sen masih dikira pelanggan kena bayar RM24.00 juga?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.