`

THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:

Monday, November 21, 2016

Pengguna LRT tiada hati perut biar ibu dukung bayi berdiri

viral© Provided by MToday News Sdn Bhd viral
Netizen meluahkan rasa tidak puas hati dengan perangai sesetengah pengguna pengangkutan awam yang enggan memberi tempat duduk kepada ibu mendukung bayi atau membawa anak kecil.
Luahan itu susulan sebuah rakaman video diviralkan seorang ibu yang berdepan situasi sama ketika dalam perjalanan menaiki LRT dari Wangsa Maju ke Ampang Park.
“Tahu tak, tangan ketar-ketar nak ambil video…dia orang tak perasaan…I dukung baby kot…dari Wangsa Maju sampai Ampang Park, tiada seorang pun ada perasaan,” tulis pengguna Facebook Nuraliza Ramli.
Dalam video itu, Nuraliza sedang berdiri dan hampir semua orang dalam tren itu sibuk bermain telefon sehingga tidak sedar kelibat seorang wanita yang mendukung anak dan membawa anak kecil.
Video itu dikongsi lebih 6,500 kali dan mendapat pelbagai komen yang rata-rata mengecam tindakan pengguna pengangkutan awam yang semakin tidak berperikemanusiaan.
Seorang pengguna Facebook, Sayfful Autocity juga berkongsi pengalaman dia bersama isterinya yang sarat mengandung terpaksa berdiri dalam pengangkutan awam.
“Dia orang ni, aku pun pelik, wife aku naik LRT sarat mengandung pun berdiri je…seorang pun tak bagi duduk. Takkan tak nampak, perut dah besar…siap yang muda-muda bercinta lagi buat tak nampak. Apa salahnya bagi duduk…ermmm,” tulisnya.
Abdullah Sani pula mengakui generasi sekarang langsung tidak berhati perut dan belas kasihan.
Beverly Lachica Lim turut berkongsi pengalaman hampir sama dengan berkongsi sebuah rakaman video.
“Dua bulan lalu, saya yang hamil 9 bulan sedang membawa anak berusia 3 tahun dalam stroller. Kami ambil tren dari KLCC ke Kelana Jaya dan tiada seorang pun yang tawarkan tempat duduk kepada saya,” tulis Beverly.
“Saya pernah naik komuter dari Bank Negara ke Shah Alam…gerabak lady coach. Saya dan 2 anak kecil dapat duduk. Sampai KL Sentral dah penuh siap orang berdiri…Saya tengah memangku anak kecil umur 4 tahun tengah tidur. Ada seorang ibu masuk sambil tolak stroller, baby umur 8 bulan macam itu. Saya perhatikan siapa yang agaknya akan bangun beri tempat ibu ini duduk. Lama juga tapi tiada sesiapapun yang bangun,” tulis Syahdd Yusri pula.
Memandangkan semua orang dalam tren hanya sibuk mengadap telefon bimbit, Syahdd mengakui rasa bersalah namun tidak dapat bangun memberi tempatnya kerana sedang meriba anaknya yang tidur.
“Atas sebab perikemanusiaan, saya suruh anak umur 5 tahun berdiri tepi tingkap, saya panggil ibu ni duduk sebelah. Rasa geram yang teramat sangat kat penumpang lain yang duduk tapi buat tak nampak je,” tulisnya.

2 comments:

  1. Saya ingin menyampaikan kepada seluruh Tki yang bekerja di negeri orang saya ibu sukma seorang TKI DI MALAYSIA pengen pulang ke indo tapi gak ada ongkos sempat saya putus asah apalagi dengan keadaan hamil gaji suami itupun buat makan sedangkan hutang banyak kebetulan suami saya buka-buka facebook mendapatkan nomor aki katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan TOGEL dengan keadaan susah jadi saya coba hubungi aki dan minta angka bocoran MALAYSIA angka yang di berikan 4D ternyata betul-betul tembus 100% bagi saudarah-saudara di indo mau di luar negri apabila punya masalah hutang sudah lama belum lunas jangan putus asah beliau bisa membantu meringankan masalah anda hubungi aki wijoyo di nomor +6282346668257--/-0823-4666-8257-silahkan buktikan sendiri aki tidak melayani SMS demi allah saya sudah membuktikan. untuk info lebih jelas silakan klik disini


    angka;GHOIB: singapura

    angka;GHOIB: hongkong

    angka;GHOIB; malaysia

    angka;GHOIB; toto magnum

    angka”GHOIB; laos…

    angka”GHOIB; macau

    angka”GHOIB; sidney

    angka”GHOIB: vietnam

    angka”GHOIB: korea

    angka”GHOIB: brunei

    angka”GHOIB: china

    angka”GHOIB: thailand





    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr.wb,saya Pak Rudi ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH REDEN MALOMO atas bantuan MBAH.
      kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan MBAH RADEN MALOMO pula yang telah memberikan
      angka ritual kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah berhasil..sekali lagi makasih yaa MBAH karna waktu itu saya
      cuma bermodalkan uang cuma 100rb dan akhirnya saya menang. Berkat angka GAIB hasil ritual MBAH RADEN MALOMO saya sudah
      bisa melanjutkan kulia saya lagi dan kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg
      ingin seperti saya silahkan HUB MBAH di nomor hpnya: 0823-4873-0857 atau >>KLIK DISINI<<
      dan ramalan
      MBAH RADEN MALOMO memang memiliki ramalan GHOIB” yang dijamin 100% tembus

      Delete