`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, February 28, 2017

KALAU TUN MAHATHIR NYANYUK, KENAPA PULA BELIAU DIMINTA BERSARA? BUKANKAH LEBIH MUDAH NAJIB MENANG PILIHANRAYA?

Nyanyuk adalah istilah paling popular yang ditujukan kepada Tun Mahathir Mohamad sejak akhir-akhir ini.

Dari pemimpin UMNO, menteri hinggalah kepada pencacai dan blogger 6.6 peratus, istilah nyanyuk  sangat kerap diguna untuk memperlekeh bekas Perdana Menteri yang sudah berusia 92 tahun itu.

Mengikut  Kamus Dewan, istilah nyanyuk bermaksud berkelakuan seperti kanak-kanak, tidak berapa betul atau bercakap yang bukan-bukan.

Dalam konteks Tun Mahathir sekarang dan beberapa siri kritikannya kepada Najib, bolehkah beliau dianggap sebagai nyanyuk?

Apakah pandangan,  kritikan atau kata-kata Tun Mahathir kepada Najib yang boleh dianggap sebagai nyanyuk?

Adakah label nyanyuk itu kerana Tun Mahathir benar-benar sudah nyanyuk atau kerana Najib dan pengampunya tidak mampu berhujah balas dengan beliau yang sudah berusia 92 tahun?
Apabila Tun Mahathir menarik sokongan kepada Najib kerana skandal 1MDB dan disebabkan ada wang RM2,600 juta disahkan masuk ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri, adakah beliau dianggap sudah nyanyuk?

Apabila Tun Mahathir keluar UMNO, menubuhkan Bersatu dan kini terus berusaha keras untuk menjatuhkan Najib, nyanyukkah beliau?

Jika Tun Mahathir benar-benar seorang nyanyuk, kenapakah Najib dan para pemimpin UMNO, termasuk Setiausaha Akhbarnya masih berhempas-pulas menjawab dan menyerang balas beliau?

Adakah orang yang  waras masih sanggup mahu berlawan dengan seseorang yang dianggap sudah nyanyuk?

Tidakkah orang nyanyuk saja yang sudi berlawan hujah dengan orang yang dianggapnya sudah nyanyuk?

Jadi, siapa nyanyuk?

Jika Najib dan sekalian pemimpin UMNO, termasuk Setiausaha Akhbar beliau tidak sama nyanyuk, bukankah suatu kelebihan kepada mereka jika berlawan dengan Tun Mahathir yang dianggap sudah nyanyuk itu?

Pernahkah kita dengar dalam dunia ini orang tidak nyanyuk tidak menang bila berlawan dengan orang nyanyuk?

Jadi, dalam mengata Tun Mahathir nyanyuk, mengapa diminta beliau agar segera bersara kerana bukankah lebih mudah untuk orang tidak nyanyuk menewaskan orang nyanyuk?

Dalam hal ini, Najib seharusnya bersyukur kerana berlawan dengan Tun Mahathir yang dianggap oleh penyokong dan pengampunya sebagai nyanyuk kerana kemenangan sudah pasti akan berpihak kepadanya.

Tidaklah mungkin pengundi-pengundi yang tidak nyanyuk akan memenangkan Tun Mahathir yang sudah nyanyuk, kecuali rata-ratanya rakyat Malaysia juga adalah nyanyuk.

Tetapi, mengapa masih berterusan menyerang Tun Mahathir yang dianggap nyanyuk dan memintanya agar segera bersara?

Adakah Najib masih tidak yakin menang PRU 14 meskipun lawannya adalah Tun Mahathir yang dianggap sudah nyanyuk?

Mana Najib nak letak muka agaknya jika UMNO dan BN kalah PRU 14 nanti sedangkan hanya berlawan dengan seorang tua berusia 92 tahun yang selalu dikata sudah nyanyuk?

Adakah selepas PRU 14 nanti, Najib akan benar-benar jadi nyanyuk? (SH).

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.