`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, June 16, 2017

MALAYSIA AKAN TERUS DIMALUKAN DUNIA SELAGI NAJIB MASIH ADA DI SERI PERDANA

Selepas memfailkan saman sivil untuk merampas harta bernilai AS$1 bilion pada Julai 2016 lalu dan minggu lepas pula di London yang melibatkan penthouse dan pejabat bernilai lebih AS$100 juta, Jabatan Kehakiman AS atau DOJ bergerak selangkah lagi dengan pemfailan terbaru melibatkan sejumlah lagi aset bernilai AS$540 juta.
Sama seperti dua tindakan sebelumnya, jumlah AS$540 juta ini juga dipercayai berpunca daripada dana pelaburan 1MDB yang diselewengkan.
Jika dicampur semuanya, ia menjadikan jumlah keseluruhan harta dan aset yang bakal dikejar oleh DOJ ialah berjumlah AS$1.7 bilion atau dalam nilai mata wang Malaysia melebihi RM7,000 juta.
Wowww…wowww…wowww….
Berapa banyak rumah PPRT, biasiswa pelajar ke IPT dan bantuan orang miskin dapat dimanfaatkan dengan wang RM7,000 juta itu?
Jumlah seluruhnya dana 1MDB yang dipercayai diselewengkan, menurut siasatan DOJ ialah berjumlah AS$4.5 bilion atau hampir RM20,000 juta.
Antara yang disingkap oleh DOJ dalam tindakan terbaru ini ialah bagaimana sebahagian daripada sejumlah AS$620 juta derma yang diterima Najib Razak dan kemudian didakwa dipulangkan kepada pemberinya, kerabat Diraja Arab Saudi, telah dibelanjakan untuk membeli rantai dan loket berlian untuk isteri Malaysian Official 1 bernilai lebih AS$27 juta.
Siapa Malaysian Official 1 dan siapa pula isterinya yang bertuah yang dapat menghias diri dengan kerlipan barang kemas berharga jutaan ringgit itu?
Kata Rahman Dahlan sebelum ini, Malaysian Official 1 ialah Najib tetapi katanya Perdana Menteri bukan sebahagian daripada siasatan DOJ.
Pelik juga ya…bagaimana duit derma yang sudah dipulangkan masih boleh dibelanjakan untuk membeli barang kemas untuk isteri Malaysian Official 1?
Boleh sesiapa tolong beri jawapan?
Pembelian lain yang termasuk dalam siasatan DOJ ialah, kondo mewah, kapal terbang, kapal layar, karya seni, lukisan, poster, barang  kemas untuk dihadiahkan kepada model antarabangsa, gambar untuk Leonardo Dicaprio, barang kemas untuk ibu Jho Low, kapal layar dan macam-macam lagi.
Sebagaimana yang pernah dititipkan sebelum ini, apa lagi tindakan seterusnya daripada DOJ?
Berita terbaru ini tentunya sekali lagi menjadikan Malaysia sebagai sebutan di seluruh dunia. Kita sekali lagi terkenal di mata dunia dalam konteks yang salah dan tidak sepatutnya.
 Sampai bila ini akan terus berlaku?
 Sudah tentunya jawabnya ialah selagi Najib ada di Seri Perdana dan menyingkirkan beliau adalah kewajipan mutlak untuk benar-benar menyelamatkan negara.
Jika tidak, Malaysia akan terus dimalukan sampai bila-bila.
– http://shahbudindotcom.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.