`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, June 30, 2017

Salleh slams Pakatan Harapan over RCI on forex losses

Communications and Multimedia Minister Dr Salleh Said Keruak today told the opposition Pakatan Harapan not to politicise the decision to set up a Royal Commission of Inquiry (RCI) to determine the truth behind the foreign exchange losses suffered by Bank Negara Malaysia (BNM) in the 1980s and 1990s.
He said the cabinet decision to establish the RCI was made without any malicious or political intent, and that the RCI was a recommendation of the special task force (STF) headed by former chief secretary to the government Mohd Sidek Hassan that had probed the forex losses.
"The cabinet did the right thing to have the RCI because the nation and the people want to know the truth.
"That decision was made because the forex losses were so huge that it caused BNM to be technically bankrupt," he said in a statement in Putrajaya.
Salleh said the Pakatan Harapan intention to go on a roadshow on the matter was aimed at confusing the people and undermining the RCI.
"This clearly demonstrates that Pakatan Harapan is a failed opposition because they propagate double standards.
"When (former prime minister Tun Dr) Mahathir (Mohamad) was with UMNO, they demanded an RCI. Now that Mahathir is with them, they reject the RCI," he said.
On June 21, the Prime Minister's Office (PMO) said the cabinet unanimously agreed with the recommendation of the STF that there was a need to form an RCI to investigate the forex losses.

It said the task force had also found that there had been attempts to conceal facts on the forex losses - with the confusing information given to the cabinet and Parliament.
The PMO said the task force found that there was a prima facie case to be answered by BNM for the losses and, therefore, had recommended the formation of the RCI.
It said the establishment of the RCI was therefore expected to unravel the issue which had shackled the country for the past 23 years.
- Bernama

4 comments:

  1. WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  2. Pengikut islam yang terkasih

    Nama saya Hendra Setiawan dari Malang Indonesia
    Apakah saya di sini untuk memberi tahu semua saudara dan saudari saya tahu bahwa ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan pinjaman tanpa stres dan perusahaan pinjaman ini 100% dipercaya dan peduli pada kesejahteraan orang lain dan mereka memberikan pinjaman kepada orang-orang untuk membantu kebutuhan keuangan mereka

    Jadi saya memberi tahu Anda pencari pinjaman untuk mengajukan pinjaman di METROLINA CREDIT COMPANY
    Mereka jujur dan saya jamin Anda bahwa Anda tidak akan menyesal mendapatkan pinjaman dari perusahaan ini dan yang terbaik adalah mereka tidak akan menangkap Anda atau menyaring properti Anda jika Anda tidak dapat memenuhi jangka waktu pinjaman selama Anda memiliki penjelasan yang masuk akal ketidakmampuan Anda untuk memenuhi pembayaran pinjaman pada saat jatuh tempo

    METROLINA CREDIT COMPANY adalah perusahaan pemberi pinjaman terbaik di sektor peminjaman dan saya akan menyarankan agar Anda mengajukan pinjaman sekarang dan keluar dari tekanan keuangan

    Saya telah menjadi korban penipuan pinjaman selama bertahun-tahun dan ini membuat saya lebih banyak hutang dan saya sangat lemah dan bahkan tidak dapat membayar schoo; biaya untuk anak-anak saya lagi. anak saya tinggal di mengasah selama 1 tahun sebelum saya mendapat pinjaman dari METROLINA CREDIT COMPANY dan sejak itu hidup saya berubah menjadi lebih baik dan saya memiliki bisnis yang lebih baik untuk istri saya dan PABRIK ROTI saya hampir selesai sekarang
    Saya lebih bahagia daripada saya dulu dan sekarang saya tahu bahwa hidup memiliki lebih banyak untuk ditawarkan ketika Anda memiliki uang
    Hubungi  METROLINA CREDIT COMPANY hari ini dan tulis ulang kisah Anda seperti saya


    COMPANY NAME ::: METROLINA CREDIT COMPANY
    GMAIL :: metrolinacreditcompany@gmail.com
    facebook ::::: Perusahaan Kredit Metrolina /
    IG :::: Kredit MetrolinaWHATSAPP ;;;;;  + 1 650 382 2846

            KONTAK SAYA
    Nama Saya :: Hendra Setiawan
    GMAIL saya ::: hendrasetiawanhendra502@gmail.com
    SEMUA TERIMA KASIH ATAS PERUSAHAAN KREDIT METROLINA

    ReplyDelete
  3. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    ReplyDelete
  4. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.