`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Friday, August 4, 2017

Dzulkefly: Woes piling up on Najib as he seeks GE14 date

The Amanah strategy director says it may be better for the prime minister to make way for a successor to save Umno.
dzulkefly-ahmadPETALING JAYA: Bandar Malaysia project grounded, 1MDB failing to pay up its debt and the Scorpene submarine scandal returning with vehemence – the litany of woes is sorely taxing Najib Razak’s mind as he seeks a date to call the 14th general election, says Dr Dzulkefly Ahmad.
The Amanah strategy director said several developments lately had not only caused anxiety but also alarm to the prime minister.
“Even if Najib had already fixed a date in his mind to dissolve parliament, now everything has turned opaque and he is forced to think again. The situation is most agonising and unbearable.
“Would it be better for Najib just to withdraw to save his party or for Umno to withdraw him?” asked Dzulkefly, who also wondered whether there was any candidate who could replace Najib.
Dzulkefly pointed to several reports which impacted on Najib, including recent developments in France affecting the prime minister’s former adviser Abdul Razak Baginda concerning the sale of two Scorpene-class submarines to Malaysia in 2002 when Najib held the defence portfolio.
On Monday, state-owned 1MDB announced it was unable to repay the first installment of a US$1.2 billion debt it owed Abu Dhabi’s International Petroleum Investment Co. (IPIC), which then extended the deadline by five days from July 31.
On the mega Bandar Malaysia project, Dzulkefly said the attempt to engage China’s Dalian Wanda as the master developer was scuttled after Beijing imposed currency controls.
Dalian Wanda was being wooed by Najib to replace the Malaysian-Chinese consortium IWH-CREC whose contract to develop the project was terminated by the government.
According to Dzulkefly, Bandar Malaysia’s problems were the result of Najib’s “imprudence” in hastily terminating the deal with IWH-CREC.
He said Najib’s woes had grown heavier with the likelihood of Chinese president Xi Jinping calling off his planned visit to Malaysia later this year.
“There seems to be no end to the misfortune befalling PM,” added Dzulkefly. - FMT

1 comment:

  1. Pertama saya ingin menyapa para pengunjung situs ini dengan kata assalamu alaikum warohmatullahi wabarokatu, salam sejahtera, salam saudara saudaraku perkenalkan nama saya IBU HASTUTI seorang mantan BMI duluh kerja di HONGKONG kali ini saya akan menulis postingan tentang PESUGIHAN UANG GAIB. Jika kita membahas informasi tentang PESUGIHAN UANG GAIB sebenarnya sudah banyak iklan iklan ahli spesialis pakar pesugihan yang bisa menarik uang gaib dalam waktu singkat yang beredar di internet, namun perlu kami tegaskan kepada anda supaya lebih hati hati dalam memilih iklan pesugihan lewat internet termasuk media sosial jenis facebook dan twitter karna sya sudah di tipu oleh iklan tersebut. Saya juga tidak mengharapkan anda untuk lebih memilih melakukan pesugihan malalui orang yang sudah membantu saya akan tetapi anda bisa menilainya sendiri kira kira jasa pesugihan mana yang paling tepat untuk dijadikan solusi kaya raya. Saya ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada MBAH Giwangkara atas bantuannya selama ini dan saya tidak menyangka kalau saya sudah bisa sukses dan ini semua berkat bantuan beliau selama ini, Saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang2 dan alhamdulillah kini sekarang saya sudah punya usaha jual alat bangunan sendiri itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH Gawangkara atas bantuan PESUGIHAN UANG GAIB nya, Saya yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan,, Bagi anda yang punya masalah keuangan jangan ragu/maluh untuk menghubungi MBAH Giwangkara karna beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata, Ini bukan hanya sekedar cerita atau rekayasa tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg butuh bantuan beliau silahkan hubungi di +62852 1966 8513 semoga dengan adaNya pesan singkat ini sodarah bisa sukses seperti saya...



    Wassalam...

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.