`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, August 28, 2017

Tinjauan: 8 negeri mungkin jatuh ke tangan pembangkang

Timbalan Pengerusi IDE, Mohamad Redzuan Othman berkata, 8 negeri itu adalah Kelantan, Selangor, Pulau Pinang, Perak, Kedah, Pahang, Melaka dan Wilayah Persekutuan di Semenanjung Malaysia.
ide
SHAH ALAM: Satu tinjauan yang dijalankan Institut Darul Ehsan (IDE) baru-baru ini mendapati pembangkang berpeluang memenangi 8 negeri di Semenanjung Malaysia, jika Pakatan Harapan (PH) dan PAS bergabung untuk menentang Barisan Nasional pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Selain Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang yang dikuasai pembangkang ketika ini, Timbalan Pengerusi IDE, Prof Datuk Mohamad Redzuan Othman berkata, negeri lain termasuk Perak, Kedah, Pahang, Melaka dan Wilayah Persekutuan di Semenanjung Malaysia.
Tinjauan secara bersemuka itu disertai 4,486 responden yang merupakan pengundi berdaftar di 130 daripada 165 kerusi Parlimen di Semenanjung Malaysia, mulai 11 hingga 15 Ogos lalu.
Ketua eksekutif IDE itu berkata, 59% responden menyuarakan sokongan kepada PH dan PAS, manakala 39% lagi menyokong BN.
“Itu adalah jumlah yang cukup selamat dan cukup besar, jika kita gabungkan sentimen (responden) kepada pembangkang dengan mengandaikan 2 (perkara),” katanya merujuk BN sebagai sebuah parti dan PAS bekerjasama dengan PH sebagai sebuah gabungan pembangkang.
Bercakap pada sidang media di ibu pejabat IDE petang tadi, Redzuan berkata, hasil tinjauan itu juga mendapati BN tidak akan memperoleh dua pertiga majoriti di Semenanjung Malaysia.
Mengenai tarikh PRU14, Redzuan yang juga naib canselor Universiti Selangor (Unisel) berkata, Datuk Seri Najib Razak mungkin mengadakan PRU14 berdasarkan 2 faktor, iaitu “mood” rakyat sempena prestasi cemerlang kontinjen negara pada Sukan SEA 2017 dan keadaan dalam parti pembangkang.
“Ini adalah mood yang akan bagi euforia kepada rakyat, lebih-lebih lagi ketika saya bercakap, Malaysia telah memenangi 101 pingat emas. Ini akan bagi mood yang baik.
“Tetapi, ini tak cukup untuk mengadakan pilihan raya umum. Ada satu lagi iaitu ketika pembangkang berpecah, bertelagah sesama sendiri.
“Kalau ada kedua-dua gabungan ini, saya yakin itu waktu terbaik untuk mengadakan pilihan raya,” katanya. - FMT

3 comments:

  1. Asslamualaikum....
    saya hanya sebagai perantara untuk menyampaikan tentang dana ghaib diperoleh melalui media doa-doa dzikir khusus bersama anak-anak yatim/piatu dan muda/mudi pesantren sehingga jauh dari hal-hal klenik/mistik yang tentunya dilarang oleh Agama.
    PROGRAM PENARIKAN DANA GHOIB 1/2 HARI CAIR
    Tingkat 1 = Untuk Hasil 500 Juta
    Tingkat 2 = Untuk Hasil 1 Milyar
    Tingkat 3 = Untuk Hasil 2 Milyar
    Tingkat 4 = Untuk Hasil 3 Milyar
    Tingkat 5 = Untuk Hasil 4 Milyar
    Tingkat 6 = Untuk Hasil 5 Milyar
    Tingkat 7 = Untuk Hasil 6 Milyar
    Tingkat 8 = Untuk Hasil 7 Milyar
    insyallah akan sukses jika anda mau mengambil keputusan untuk mengikuti program ini. ingat bahwa kita yang menjalakan tapi allah yang akan menentukan hasilnya.
    JIKA TEMAN TEMAN BERMINAT, YAKIN DAN PERCAYA INSYA ALLAH AKAN BERHASIL, SAYA SENDIRI SUDAH BUKTIKAN ALHAMDULILLAH BERHASIL. JIKA ANDA BERMINAT SILAHKAN HUBUNGI (AKI WALI SENTONO) DI 0823.9369.4699 Terima Kasih...

    ReplyDelete

  2. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Email us:(arabcreditefirm@gmail.com
    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....
    Email us(arabcreditefirm@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum wrb, saya mohon maaf kalau postingan saya menyinggung perasaan anda semua tapi saya lillahi ta’ala hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya saya berharap ada yang sama seperti saya.perkenalkan terlebih dahulu saya siti tinggal di Padang,dulu saya penjual kue keliling himpitan ekonomi yang membuat saya seperti ini,saya tidak menyerah dengan keadaan saya tetap usaha,pada suatu malam saya buka internet tidak sengaja saya lihat postingan seseorang yang sama seperti saya tapi sudah berhasil,dia dibantu oleh nyi rawih tampa pikir panjang saya hubungi beliau saya dikasi pencerahaan dan dikasi solusi,awalnya saya tidak mau tapi sya beranikan diri mengikuti saran beliau,alhamdulillah berjalan lancar sekarang saya punya toko bangunan Jaya Abadi didaerah Padang,terimah kasih saya ucapkan pada Nyi rawih berkat beliau saya seprti ini,mungkin banyak orang yang menyebut saya mengada-ada tapi saya buktikan sendiri,khusus yang serius mau bantuan silahkan hub beliau di nmr 085377783434 ini pengalaman pribadi saya percaya atau tidak semua tergantung pembaca demi Allah ini nyata skekian dan terima kasih ,Assalamualaikum Wrb
    Dan beliau jg melalayani pesugihan
    Uang balik
    Sewah tuyul
    Pelaris dagangan dll

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.