`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, August 28, 2017

MASYA ALLAH…APA PUNYA PESANAN TU?

Dalam majlis mengucapkan selamat jalan kepada sekumpulan jemaah haji yang diadakan di Kompeks Tabung Haji semalam, Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamdi antara lain menitipkan pesanan-pesanan berikut:-
1. Kepada beberapa menteri dan ahli politik yang turut menunaikan haji dan diraikan dalam majlis tersebut, Zahid Hamidi berpesan agar mereka jangan berpolitik atau berbual-bual kosong ketika waktu wukuf, sebaliknya menumpukannya kepada ibadah dan berdoa dengan sebanyak mungkin.
“Gunakanlah masa yang singkat sewaktu wukuf untuk berdoa dan mendekatkan diri kepada Allah. Buku-buku doa ada, bacalah,” ujarnya.
Ini tentunya pesanan yang baik dan bermanfaat, bukan saja kepada menteri dan ahli politik, tetapi untuk sesiapa juga yang pergi menunaikan haji ke Mekah.
Bolehlah kita ucapkan terima kasih kepada Zahid Hamidi.
2. Kepada kalangan penyanyi yang juga diraikan dalam majlis itu, Zahid mengingatkan mereka agar jangan menyanyi ketika di sana.
Tak dipastikan sama ada Zahid Hamidi bergurau atau serius mengenai pesanan sebegitu, tetapi ia seperti tidak kena kerana tidak mungkin penyanyi mahu menyanyi ketika menunaikan haji.
Mereka pergi ke Mekah untuk menunaikan haji dan beribadah, bukannya untuk berkonsert. Penyanyi atau artis yang pergi ke Mekah tentu sudah sedia maklum mengenai tujuan mereka ke tanah suci.
Jadi, ucapan Zahid Hamidi itu bagai cuba merendah-rendahkan mereka seolah-olah golongan artis dan penyanyi tidak tahu hukum agama.
3. Tidak terkecuali dalam rombongan haji yang diraikan oleh Zahid Hamidi semalam ialah CEO Utusan Melayu, Noordin Abbas dan beliau dipesankan supaya banyak berdoa agar syarikat akhbar itu pulih daripada kerugian yang dialaminya sejak bertahun-tahun lalu.
“Kalau CEO Utusan mahu syarikat itu tidak lagi rugi macam sekarang, tak payah cari orang, tetapi berdoalah ketika waktu wukuf,” ujarnya.
Masya Allah…apa punya pesanan tu?
Patutkah seorang Timbalan Perdana Menteri memberi pesanan sedemikian, sedangkan Utusan Melayu melalui akhbar terbitannya, seperti yang diketahui umum, lebih banyak menyiarkan berita berat sebelah, putar-belit, berunsur provokasi dan hasutan hanya untuk kepentingan satu pihak iaitu UMNO?
Kenapa Zahid Hamidi tidak berpesan agar CEO itu banyakkan berdoa agar dapat mengemudi Utusan dengan jujur, adil, seimbang serta tidak berat sebelah dalam laporannya, selain memohon rahmat dan kebaikan untuk diri sendiri?
Atau ada baiknya juga beliau berpesan agar CEO itu berdoa ke hadrat Allah mewakili seluruh warga kerja Utusan agar diampunkan segala dosa dan kesilapan mereka atas laporan-laporan yang berat sebelah, putar-belit dan tidak adil sebelum ini?
 Lagi pun, jika berdoa agar Utusan dikembalikan keuntungannya sebagaimana pesanan Zahid Hamidi itu, adakah Tuhan akan memakbulkannya selagi ia tidak berubah dan masih seperti yang ada sekarang dalam laporan-laporan beritanya?
– http://shahbudindotcom.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.