`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, April 1, 2019

When a clueless minister wants to go cashless



Malaysia’s Education Minister Maszlee Malik is planning to introduce a cashless payment concept in the entire public school system in the future.
This, according to Maszlee, is to prevent theft among schoolchildren in Malaysia. Also, it aims to educate students about financial skills – by adopting a positive attitude on prioritising expenses and preparing oneself for rainy days.
According to Maszlee, the Education Ministry and Bank Simpanan Nasional (BSN) have already agreed on a collaboration to transform schools into a cashless system and will be carrying out a pilot project in several schools.
“It won’t happen overnight. This will probably be realised during our grandchildren’s time,” explained Maszlee.
Cashless technology available now
First of all, I must say that I was very glad that Maszlee isn’t pressing for our schools to go cashless in the near future. Instead, he is taking his own sweet time to make it happen. Quite frankly, anyone with an ounce of a brain would be able to tell you that it doesn’t take generations to develop a cashless system in our schools.
In an era where everyone is going cashless and young children are exposed to credit/debit cards and electronic wallets, I honestly think that we have all the capabilities to introduce a cashless school system within a few years.
However, knowing very well that we have many other priorities to focus upon, I am glad we are made to wait for our grandchildren to begin their schooling years before the implementation of the cashless school project takes place.
What should be the priorities?
There are approximately 4.65 million students registered at some 10,200 primary and secondary schools nationwide. If anyone cared enough to ask our students about their opinions on Maszlee’s plan, I bet they’d be able to list their priorities well.
Instead of focusing on cashless schools, some of our schoolchildren would tell you to focus on their chair-less, table-less and cupboard-less classrooms. But most of all, they’d tell you about the difficulties they face in teacher-less and book-less schools.
If you’d ask them some more, they might tell you about their computer-less computer labs, facility-less science labs and field-less school compound. But most of all, they’ll tell you about the difficulties they face having to use door-less, flush-less, paper-less and water-less toilets.
When these students do not even get to enjoy basic school facilities, how can a cashless system help them in any way?
On second thought, how is a cashless system in school going to improve their education anyway?
Reforming education
When Maszlee was appointed as the education minister last year, he vowed to look into reforming our education policy. I suppose he is waiting for our grandchildren’s era to fulfil his promise.
So far, all we have heard Maszlee rave about are black shoes replacing white school shoes; swimming lessons introduced as co-curricular activity; students carrying lighter school bags; the mastering of a third or a fourth language, including Arabic; reducing teacher’s workload by not requiring them to do clerical work; cultivating good values at school through activities; and setting up a special lounge for teachers. And now he talks about the cashless school system.
For God's sake, when will the real work to reform our education system begin?
Yes, I understand that our education system cannot change overnight, especially since it hasn’t even been a year since Maszlee took over the ministry. However, when efforts and energy are utilised to plan and develop tasks that don’t contribute whatsoever towards education reforming, I cannot help but wonder if our education system will forever be doomed in the hands of our incompetent education minister.
Perhaps that is precisely why Maszlee keeps on introducing new policies, systems and projects like his black shoes, swimming lessons, teacher’s lounge and cashless system – because those are the only things he is capable of doing.
FA ABDUL is a passionate storyteller, a media trainer, an aspiring playwright, a director, a struggling producer, a photographer, an expert Facebooker, a lazy blogger, a part-time queen and a full-time vainpot. - Mkini

4 comments:

  1. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com


    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Nama: Syifa Agus
    Email: syifaagus1@gmail.com



    Suami saya dan saya harus mencari bantuan untuk membuka bisnis tetapi tidak dapat menemukan kreditor kredibel dengan suku bunga rendah di sini di negara saya sehingga kami memutuskan untuk mencoba Pinjaman online tetapi kami takut karena kami telah ditipu sebelumnya oleh beberapa kreditor online palsu tetapi Tuhan membimbing kita ke Kelompok Keuangan Kredit. Kami melihat posting dari mereka secara online jadi saya melamar dan mereka mengatakan kepada saya apa yang harus dilakukan, setelah menyelesaikan setiap tugas seperti yang mereka katakan, dua hari kemudian saya mendapat pinjaman mereka dan suami saya sangat senang bahkan ketika dia pertama kali menentang gagasan itu, sekarang kami memiliki bisnis kami sendiri, Credit Financial Group sangat luar biasa untuk melakukan bisnis dengan, memberi Anda saran keuangan, platform pembayaran pinjaman mereka sangat sederhana dan saya sangat senang saya menemukan mereka, Anda dapat menghubungi mereka melalui email [creditfinancialgroup01@gmail.com] dan jika Anda memiliki sesuatu atau pertanyaan, kirimkan saya email melalui [syifaagus1@gmail.com]


    Kontak
    Credit Financial Group
    creditfinancialgroup01@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  4. Are you in need of a finance?

    Do you want to pay off your bills? at interest rate of 3% just email us on financialserviceoffer876@gmail.com

    call or add us on what's app +918929509036
    Dr James Eric

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.