`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, June 29, 2019

Kulasegaran, Ramasamy Dan WaythaMoorty Berperanan Buat Rakyat Benci Pada Pakatan Harapan..



Dah lama kami perhatikan individu seperti Kula, Rama & Wayta. Setiap kali kerajaan buat penyusunan, puak2 nih kerap berikan lontaran idea yg buleh di katakan tidak seberapa nak bijak.
Dan setiap kali isu ambil pekerja asing si Kula ini buat, pasti di lihat ada syarikat yg duduk di sebelahnya. Umpamanya dalam 2-3 bulan lepaih, orang yg sama cuba beri idea kpd kerajaan ambil pekerja tambahan dari bangladesh & India. Rupanya sebelahnya ada sykt yg buat business gunting rambut. Lebih malang, sykt itu sendiri beritahu perniagaannya merosot kerna tak cukup kaki tangan?
Rugi atuk dia...sebenarnya mencari peluang besarkan rangkaian dgn buka lebih banyak projek rangkaian kedai gunting rambut. Yg duduk ataih meja ramai2 siap di panggil PC itulah player dia.
Soalan GM, apakah berlaku "conflict of interest" dgn apa yg si Kula itu umumkan terkait kepada perniagaan & kroni di belakangnya?
Ini PH, bukan zaman BN! GM tidak bersetuju Malaysia tambahkan beban dgn angkut warga Afrika pula.
Yg seharusnya berlaku ialah sdra Kula perlu syorkan agar pendatang warga asing yg berpermit & haram ada di negara kita ini di buat pemutihan & jika perlu kemahiran atau keperluan sektor pekerjaan, mereka warga pendatang haram ini guna semula.
Bukannya lepaskan tanggungjawab dari kerja lebih dgn angkut warga Afrika ini sbg senang kerja. Dah dapat jawatan tu buatlah kerja dgn baik. Bukan buat kerja untuk agensi yg berdiri di belakangnya. Ni bukan zaman Zahid Hamidi dan tekniknya.
Kalian warga India Malaysia ini di ambil oleh pentadbiran PH buat kerja sbg membuktikan PH mengangkat martabat bagi mewakili setiap kaum yg ada. Melayu, Cina, India & Bumiputera yg lain ada dalam pentadbiran.
Jika tidak mampu si Kula, Rama & Wayta ni buat kerja...sila STEP DOWN!
Usah buat kerja hanya utk mudahkan diri ja, hat yg warga PATI ini di biarkan datang kesan ekonomi & kemasyarakatan. Kerajaan Malaysia perlu menolak cadangan ambil pekerja Afrika ini. Afrika pula tidak sesuai bekerja di ladang hanya dek kerna mereka berkulit hitam di negara mereka yg panas. Jika mereka mampu ke ladang, ekonomi mereka di Afrika sana sudah tentu meningkat. Ini saja pun buleh kita nampak sbg indikator mudah apakah perlu atau tidak.
Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.