`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, May 21, 2020

Sabah larang ziarah rumah saudara, kubur ketika Aidilfitri

Setiausaha kerajaan Sabah berkata, sepanjang tempoh perayaan, sambutan hanyalah dibenarkan dalam kalangan keluarga tinggal serumah saja yang tidak melebihi 20 orang, bergantung kepada keluasan rumah. (Gambar Bernama)
KOTA KINABALU: Ziarah kubur antara 8 aktiviti yang tidak dibenarkan semasa sambutan Aidilfitri di Sabah, kata Setiausaha Kerajaan Negeri, Safar Untong.
Beliau berkata, 7 lagi aktiviti yang tidak dibenarkan sepanjang Aidilfitri ini ialah berkunjung ke rumah saudara-mara, balik kampung, mengadakan rumah terbuka, solat berjemaah di masjid, kenduri, marhaban dari rumah ke rumah dan berpesta.
“Kerajaan negeri melalui Pusat Arahan Covid-19 Sabah menasihati semua rakyat di negeri ini mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang dikeluarkan Majlis Keselamatan Negara semasa sambutan Aidilfitri dan perayaan etnik lain.
“Sepanjang tempoh perayaan, sambutan hanyalah dibenarkan dalam kalangan keluarga tinggal serumah saja dan hendaklah tidak melebihi 20 orang bergantung kepada keluasan rumah,” katanya dalam kenyataan hari ini.
Safar berkata, kerajaan negeri juga berharap dengan pematuhan SOP itu dapat membantu mengurangkan penularan Covid-19 dalam kalangan komuniti.

Katanya, orang ramai dinasihat sentiasa mengutamakan penjagaan kesihatan dan kebersihan diri, selain mengamalkan penjarakan sosial. - FMT

1 comment:

  1. Assalamu’alaikum Wr. Wb. dan Salam Sejahterah

    Dengan Mengucap Bismillahir Rahmannir Rahiim, Perkenalkan Kami Dari Pusat Bomoh Ilmu Sihir Pemikat Jarak Jauh Hadir Untuk Bpk/Ibu Yang Sangat Membutuhkan Bantuan Dari Allah Melalui Perantara Kami

    Adakah anda mempunyai masalah yang berikut?

    1. Suami,isteri, atau pasangan curang?
    2. Dibuli di tempat kerja?
    3. Nak balas dendam?
    4. Terkena sihir? Nak buang sihir?

    Perkhidmatan Kami:

    1. Memisahkan pasangan yang curang
    2. Membuat seseorang itu dibenci
    3. Membuat seseorang itu tak bermotivasi mahu bekerja
    4. Menghalang seseorang itu dari mencari rezeki
    5. Membuat semua jenis sihir hitam
    6. Membuang semua jenis sihir atau santau

    Mahar Membuat Sihir Pemisah/Pembenci Atau Rawatan Yang Lain 
    RM500 

    KALAU BERMINAT NAK TAHU LEBIH LANJUT BOLEH WHATSAPP

    AKI SUJONO
    +62823-2105-4858.

    Jangan malu untuk berjumpa kalau menjadi saya tidak minta apa pun balasan cukuplah sekadar msg,call atau pun telefon ucapkan terima kasih
    Terima kasih

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.