`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, February 1, 2011

Getting rid of all the 'KELINGs'

I think it's time to clean Malaysia of all the Kelings. Find a new name for Tanjung Keling in Melaka and Masjid Kapitan Keling in Penang. Also, get rid of the name 'Kuih Telinga Keling' and a proverb 'Keling Karam'.

Perhaps we can replace it with 'Anthony Muthu', 'kuih John Murugesu', 'Masjid Jimmy Sivanathan' or something similar. I believe the Indians who embraced Christianity will approve it as being a Christian-Indian separates one from being called 'Hindu'. Of course, there is no pariah in the country although the Indians in Greater Indian, the land where their ancestors came is still practicing it.

My suggestion to the government, especially DPM and Education Minister Tan Sri Muhyidin Yassin, let us change every history fact about the Malaysian Indians. Let's erase the undeniable facts that their ancestors were brought to Malaya as rubber-tappers and that some of them were pariahs in Greater India then.

Let's replace the fact to something like 'they came by flights, rich and wealthy, bringing together their tonnes of gold and diamond, setting up ammunition factory to fight the Japanese...', etc

If we are willing to change some true contents of the history novel Interlok, may as well we write a new history about Malaya and Malaysia. For intance, we can start telling the people that it was an Indian who set-up Majlis Amanah Rakyat (Mara) for the Malays, the first Prime Minister was an Indian and the population of the Indians in Malaysia is more than the Malays. Being a majority, they can control the government.

Well done! Umno is on its knees for a little history fact. Read what Aspan Alias wrote about such a humiliation. Titled Interlok: Akhirnya Umno sujud kepada MIC, the blogger was disappointed that the Education Ministry and Umno have to change history just to respect the minority Indians.

(To bro Aspan - DPM said that in Tenang to woo Indians to vote for BN laaaa!).

"Apa? Bangsat sangatkah kita orang Melayu ini? Tunduk disana dan sujud disini untuk menagih sokongan dan simpati. Bagaimana Palanivel pula yang menentukan mana-mana yang patut dipinda dalam penulisan seorang sastrawan negara? Bukankah Interlock itu adalah hasil penulisan seorang sasterwan negara. Bagaimana perasaan sastrawan negara itu jika penulisannya dipinda, dialih dan dianjak kerana tekanan politik? Segala apa yang ada untuk orang Melayu boleh diabaikan dan dibuang begitu sahaja.

Elok dibatalkan sahaja pengambilan buku itu sebagai buku sastera untuk sekolah-sekolah daripada diteruskan pengambilannya tetapi sudah hilang ‘originality’ pemikiran penulisnya. Jika buku itu masih diterima sebagai buku teks sastera ianya mestilah dalam isi kandungannya yang asal."


Former premier Tun Dr Mahathir Mohamad also chided the move. In one of his latest blog postings SEJARAH, he said:

"Umpamanya ada dakwaan berkenaan dengan penduduk asal semenanjung ini yang bercanggah dengan kebenaran. Apakah kerana sensitifnya perkara ini maka kita tidak akan sebut berkenaan penduduk asal negeri-negeri Semenanjung, berkenaan orang asing yang datang menduduki semenanjung ini, yang menjadikan bahasa tempatan sebagai bahasa mereka, menerap sebahagian daripada budaya dan pakaian tempatan sebagai budaya dan pakaian mereka. Sekarang tidak ada lagi orang seperti ini kerana di zaman ini perlakuan seperti ini tidak dapat diterima oleh kaum tertentu. "Dan banyaklah lagi kebenaran sejarah yang boleh dianggap sensitif, sensitif kepada Melayu, Cina, Tamil, Iban, Kadazan dan lain-lain suku kaum. Jika semua yang sensitif kepada kaum-kaum di Malaysia ditapis maka tidak ada pelajaran yang akan diperolehi penuntut."

Seasoned journo-blogger A Kadir Jasin (blog The Scribe) wrote:

"Secara peribadi, sebagai penulis, saya lebih rela karya saya dibakar dan dinyahkan daripada persada ilmu dan kecendekiawanan hambar daripada disunting dan dipinda kerana KONONNYA menyentuh dan menyinggung sensitiviti kaum tertentu.

"Kalau karya Sasterawan Negara seperti Abdullah Hussain pun tidak selamat daripada interpretasi tohor dan gunting para penapis makan gaji, maka karya siapa lagi akan selamat?

"Dan kalau kita benar-benar berada dalam 1Malaysia yang majmuk, mengapa hanya bangsa India yang mendapat keistimewaan memegang gunting tapisan dan pena merah untuk “meminda” Interlok?"


There you are. I agree that we have to change some sensitive facts about history. There was never May 13, 1969 incident, Anwar was never sent to jail for sodomy. Was Chin Peng our hero for fighting against the British?

When did we achieve Independence? Please tell me... thank you!


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.