`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, October 22, 2011

Islam itu Melayu, Melayu itu Islam

Dear Editor,

I want to bring to your attention an article in the himpun.org website, apparently written by Assoc. Prof. Dr. Ridhuan Tee Abdullah from Universiti Pertahanan Nasional Malaysia. The article contains some offensive words as follows:

1. Perhimpunan yang bertemakan “Selamatkan Akidah”, secara tidak langsung mahu memberi amaran kepada bukan Islam supaya tidak mencampuri urusan orang Islam dan jangan sekali berani memurtadkan mereka.

2. Jangan biarlah negara ini menjadi Singapura yang kedua. Begitu juga dengan Pulau Pinang. Ia mesti dipertahankan sehingga titisan darah yang terakhir. Jika tidak, kita akan menyesal dan dikutuk oleh generasi akan datang kerana gagal mempertahankan kalimah yang mulia ini.

3. Apakah kita masih buta? Bagaimana populasi penduduk yang hanya 10 peratus boleh membina sebuah gereja terbesar di Asia dalam sebuah negara Islam? Tidak cukuplah dengan pembinaan patung tertinggi di dunia di Batu Caves. Jangan ulangi kesilapan demi kesilapan.

4. Barulah ketika itu orang lain tidak berani memijak kepala kita lagi. Selamatkan akidah umat Islam!

I want your organisation to highlight this issue, which I believe it is in the public interest to so. The article also contains the following statement, which I do not see any logic:

Islam itu Melayu, Melayu itu Islam. Lebih istimewa lagi yang memeluk agama Islam, pun boleh dikira sebagai Melayu mengikut perlembagaan, walaupun bukan Melayu dari segi keturunan.

Regards,

Shamsher Singh Thind

FULL ARTICLE: Selamatkan Aqidah Umat Islam

(Source: http://himpun.org/selamatkan-aqidah-umat-islam)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.