`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, July 9, 2012

Give up already, Shafie tells Anwar


Shafie said Najib commanded more trust than Anwar. — File pic
KOTA MARUDU, July 9 — Umno vice president Datuk Seri Mohd Shafie Apdal said today Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim should retire from politics immediately and not wait until after the next general election.
Mohd Shafie, who is rural and regional development minister, said Anwar should realise that it is difficult for the opposition to achieve a major victory in the 13th general election.
“I believe the people in this country are not dependent on only one person to champion their future. I am convinced Malaysians, especially those in Sabah, trust Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak more than Anwar.
“Anwar does not have a proper plan like what Najib has worked out,” he told reporters after launching the state-level “Moginakan Kimaragang” carnival organised by the United Sabah Kimaragang Association in Ulu Bengkoka, about 30km from here.
He was asked to comment on a Financial Times report last Tuesday quoting Anwar as indicating he would retire from politics and go back to teaching if Pakatan Rakyat were defeated in the next general election.
Mohd Shafie said the rural people, particularly in Sabah, were convinced that Najib could take care of them better than the opposition parties which were facing various problems, like in Selangor and Kelantan.
 The Barisan Nasional (BN) government could bring continued development to the people, especially the rural community, by providing various basic amenities and infrastructure, he said. — Bernama

20 comments:

  1. Anwar nak jadi PM. .dia takkan bersara selagi cita-citanya tak tercapai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak percaya Anwar akan bersara

      Delete
    2. kalaulah Anwar bersara, orang yang paling happy sekali ialah Nik Aziz dan Lim Kit Siang.. maklumlah peluang untuk jadi PM akan terbuka luas sekiranya Anwar bersara..

      Delete
  2. Apa kes Shafie dengan artis tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam senyap sudah isu Shafie dengan si Zahida ni kan.. tapi antara Shafie dengan Zahida, hanya ada bukti dokumen dan gabar superimposed.. manakala Anwar dengan skandal seksnya pula dibuktikan dengan video..

      Delete
  3. kata sahaja bukannya kena bayar!

    ReplyDelete
  4. Anwar akan menentukan bila masanya beliau akan berundur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pasti, sehingga hari ini tidak ada tanda2 beliau akan berundur..

      Delete
  5. BN pun takut dengan Anwar, beliau membawa impak besar kepada BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun takut dengan Anwar.. beliau hampir membankrapkan negara ketika krisis kewangan dulu dengan cuba membuat pinjaman dengan IMF.. malah jika beliau berjaya merampas kerajaan, beliau akan memansuhkan tol, memberikan pendidikan percuma, menaikkan subsidi, memberikan elaun rm500 kepada guru, menaikkan royalti, menurunkan harga rumah, menaikkan gaji2 pekerja di negara ini dan banyak lagi.. persoalannya dari mana dia mahu dapat dana itu??? takkan IMF lagi kot..

      Delete
  6. Pembangkang harus mencari kaedah untuk bergabung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sukar untuk parti2 pembangkang tempatan Sabah bergabung dengan Pakatan.. sebabnya ialah, ketua2 parti pembangkang Sabah masing2 menyimpan niat mahu merampas jawatan ketua menteri Sabah..

      Delete
  7. Anwar undur, ada anaknya untuk ganti. Semangat beliau tetap berada di PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jika anaknya(Nurul Izzah) akan menggantikan beliau, adakah ini bermakna jika Pakatan memerintah, Malaysia akan memiliki perdana menteri wanita yang pertama?

      Delete
  8. Anwar tidak akan tercapai impiannya untuk menjadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin Anwar masih belum tahu bahawa berjuta2 rakyat Malaysia menolak kepimpinan beliau yang penuh dengan skandal seks.. walaupun beliau menafikan secara keras, tetap ada keraguan yang timbul dalam setiap penafian yang dia buat..

      Delete
  9. Memang Anwar akan kecewa nanti ini kerana tidak dapat berbuat apa-apa sudah kerana terpaksa berhenti dari politik walaupun hajat tidak kesampaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia berusaha mempromosikan diri dia sendiri sampai di luar negara.. siap mengajak rakyat berhimpun untuk mempertahankan dia.. jangan harap la dia mahu bersara..

      Delete
  10. jangan harap la si Anwar mahu give up.. memang sudah hasrat dia mahu jadi PM untuk membersihkan nama dia dan tidak mustahil juga untuk membalas dendam..

    ReplyDelete
  11. kalau pun Anwar ada cakap yang dia akan bersara, bagi saya semua itu hanya gimik beliau untuk mendapatkan simpati dari rakyat dengan harapan beliau akan mendapat sokongan luar biasa pada PRU13 nanti..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.