`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Thursday, December 13, 2012

GST masuk sekolah?



salam..saudara, sy adalah salah seorang kakitangan di satu jabatan kerajaan yg berkaitan dengan pendidikan..baru-baru ini pejabat saya ada menerima kunjungan daripada kastam..saya tertanya2 apa kaitan kastam dengan pendidikan..rupa-rupanya kastam memohon kerjasama melalui jabatan2 berkaitan dengan sekolah untuk masuk ke sekolah bagi memberi penerangan mengenai pelaksanaan GST kepada murid2 sekolah..kononnya bagi mengelakkan murid-murid terkejut dgn pelaksanaan GST ini..maknanya GST akan dilaksanakan bila2 masa mungkin selepas pilihan raya..haha..nasibnya menjadi rakyat malaysia...negara kaya dengan hasil rakyat terpaksa bersusah payah..harap saudara dapat mencari maklumat dan mendedahkan hal in...tq

Aku terima email di atas. Aku pun heran gak. Apa kaitan budak sekolah dengan GST? After all bukan budak2 sekolah neh yang kena keluar duit untuk membeli barangan dapur dan sebagainya. So apa relevantnya untuk mereka menerangkan kepentingan GST kepada budak2 sekolah pula?

Kalau mereka tahu pun so what?

Kalau mereka tatau pun so what?

Ia bukan la dah dilaksanakan untuk mereka faham bila mereka dah besar oke. Ia belum dilaksanakan lagi. So samada mereka tahu or tidak tahu ia belum ada apa2 effect buat masa sekarang sebab ia belum dilaksanakan lagi. Secara menyeluruh la. Oke. GST dah ada. Cuma belum menyeluruh.   

Kalau kepada mak bapak budak baru la logik. Sebab mak bapak budak la yang kena keluarkan duit untuk membeli pelbagai barangan keperluan. Betul tak? Lagipun yang layak mengundi tue pun mak bapak budak juga. Bukan budak2 tersebut.

Apa pun aku tak nafikan mungkin juga benar mereka buat tindakan bengong neh. Apa pun kepada mereka yang mempunyai info/maklumat bahkan bukti mengenai perkara di atas mohon share2 kat sini. Aku pun nak tahu juga. Takanla kerajaan bangang2 sangat nak didik budak pasal GST?

Thanks. 

- amenoworld

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.