`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, May 29, 2013

TERHOT ISU BOT KARAM...MENGAPA ANAK SARAWAK MARAHKAN TV3 !!!



KELUHAN ANAK SARAWAK :

bro,,kami ank sarawak panas dgn kenyataan busuk dari tv3 yg menyatakan kejadian bot karam adlh disebabkan faktor tambang murah!!!# kami minta tarik balik statement busuk mengenai kejadian bot karam dari berita tv3!!!

kpd tv3,"jangan bercakap membabi buta!musim perayaan begini semua tambang naik dan tiada istilah murah!pengangkutan bot express hanya satu2nya yg ada utk rakyat balik ke kampung ditempat ini!

kenapa begitu?sebab kerajaan masih gagal melaksanakan kemudahan jalan raya utk rakyat!bot express beroperasi bukan 24 jam sehari dan kerana itu kesesakkan terjadi!tambah pula bilangan bot express yg tidak cukup!

berpuluh tahun undi BN,,bertahun2 menunggu kemudahan jalan raya,,bertahun2 mendengar janji dan alasan,,,tetapi masih kosong dan pihak yg berkenaan hanya pandai bersembunyi utk menyelesaikan masalah rakyat!

ingat,,kemenangan majoriti bn byk disumbangkan dari borneo dan lebih2 lagi dikawasan pendalaman seperti ini!sebelum pihak anda mengeluarkan kenyataan,,sila buat survey dahulu!saya pasti pihak anda tiada seorang pun kenal dan tahu kehidupan rakyat ditempat sebegini!

oleh itu pihak anda dengan banggangnya membuat kenyataan busuk dan teramat busuk!!!!let's God judging you later!!!"#msg kpd tv3 dari kami semua

#ANAK MUDA BANGKIT BOIKOT TV3-BERITA FITNAH !

Pihak polis mengesahkan bahawa 181 penumpang telah terselamat dalam insiden sebuah bot ekspres karam dalam perjalanan dari Belaga menuju ke Kapit pagi tadi.

Pada pukul 5 petang, ketua polis daerah Belaga DSP Bakar Sebau berkata 23 lagi masih hilang.


Foto

INI BERITA YANG DILAPURKAN MYMETRO HARI INI:
Muat 74, bawa 200

Oleh Rabi ‘Atul ‘Adawiyah Ismail

Belaga: “Saya terdengar bunyi kuat dan bot yang dinaiki bergegar. Ketika itu saya terdengar jeritan penumpang yang mengarahkan supaya terjun menyelamatkan diri,” kata Jok Ngau, 30, mangsa bot ekspres Kawan Mas karam berhampiran Tanjong Giam Bungan, di Sungai Belaga sini, semalam.

Menurutnya, bot ekspres yang dinaiki itu baru sejam berlepas dari jeti Belaga dan terbalik sebaik tiba di satu selekoh.
“Bot berlepas dari Bakun jam 7 pagi dan ketika itu, semua penumpang berebut untuk menaiki bot berkenaan kerana tidak mahu menunggu perkhidmatan seterusnya.

“Walaupun tempat dalam bot sudah penuh, penumpang berdegil dan sanggup duduk di tepi serta atas bot. Kami berhenti untuk menurunkan penumpang di Belaga dan meneruskan perjalanan ke Kapit,” katanya.


MANGSA yang selamat berenang ke tebing sungai.

Katanya, lebih 200 penumpang yang rata-ratanya pekerja kontrak di Sungai Asap, Bakun dan Murum ingin pulang ke kampung untuk menyambut Hari Gawai hujung minggu ini.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.