`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Monday, June 17, 2013

PANAS!!! PELAJAR UiTM PUN TERLIBAT DEMO DEPAN SOGO!!!

Gambar peserta Flashmob kelmarin
Jika sebelum ini, SH berkongsi gambar dari laman blog APA mengenai insiden 'Flashmob' budak - budak Mahasewel didepan Kompleks Sogo.

Dan dari apa yang kita semua sedia maklum, tangkapan telah dibuat oleh pihak Polis kerana perhimpunan tersebut tidak mempunyai permit atau kebenaran dari Polis.

Tapi, dalam ramai - ramai budak Mahasewel yang ditangkap semalam, ada pulak tersesat sorang budak UiTM yang mengambil jurusan Akauntan tahun 3.

Nama budak Mahasewel tu ialah Safwan Shamsudin, berusia twenty-one tahun. Bapak dia ni merupakan Ahli Jawatankuasa PAS dari Felda Kemasul.

Wah!!! Dah la masuk Universiti yang dibuat oleh Kerajaan. Bapak pulak peneroka Felda yang dah dapat banyak kelebihan dari Kerajaan?

Memang sah budak Mahasewel tu datang dari keturunan orang yang tak sedar diri. Ibarat macam orang bagi makan, dia gigit pulak tangan kita.

Sekarang ni timbul persoalan. Adakah memang dah menjadi sarang puak - puak Pakatan ni merekrut budak - budak Universiti yang memang dibina untuk orang Melayu tu?

Sebab sebelum ini joke memang ada seekor Mahaberuk yang belajar di UiTM yang menjadi aktivis tegar Pakatan. Malah dia siap mengaku diri dia menyokong Syiah.

Adakah memang hasrat Pakatan Haramjadah tu nak budak - budak ni semuanya GAGAL dalam kehidupan dan merempat ditengah jalan bila diorang besar nanti?

Bayangkan. Budak baru setahun jagung kenal Politik, mengundi joke tak reti, masih ada hati nak tunjuk jaguh dan buat bantahan kepada SPR?

Apa hak budak tu nak turut serta dalam demo membantah keputusan PRU yang lepas? Dia mengundi joke tidak!!! Jadi dia tak de hak nak pertikaikan keputusan tersebut.

Maka saranan SH, adalah WAJAR bagi pihak UiTM mengambil tindakan yang tegas terhadap budak - budak Mahasewel macam ni. Jenis manusia tak kenal dek untung ni, elok diberikan pengajaran. Kalau dibiar, alamat hancur la anak bangsa dimasa akan datang!!!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.