`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Friday, September 12, 2014

Setelah dihantar ke Tanjung Rambutan, Kaki fitnah Anwar Ibrahim, Yuktes Vijay diperintah bayar RM60,000 pula..


Bertimpa-timpa malang yang menimpa individu yang dijadikan modal untuk menyerang dan memfitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim oleh TV3 dan Utusan Malaysia ini.

21 Ogos lalu telah dilaporkan Yuktes Vijay ataupun Yuktesvaran Malaipan telah diarahkan dihantar ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan serta diberi pengawasan selama sebulan oleh Hakim Mahkamah Kajang.

Arahan itu telah dikeluarkan oleh Hakim berikutan dari dari tindakan Yuktes mencetuskan kekecohan dalam Mahkamah.

Hari ini pula individu yang menjadi mangsa fitnahnya di laman sosial Pengerusi Malaysian Crime Watch Task Force (MyWatch), R. Sri Sanjeevan menyatakan bahawa beliau telah memenangi kes saman terhadap Yuktes .

Menurutnya, saman fitnah telah difailkan oleh Datuk Sri Edmund Santhara terhadap Yuktes dan pihak mahkamah telah memutuskan Yuktes bersalah dan harus membayar wang sebanyak RM60,000 serta RM10 kepada Edmund dalam masa 21 hari.

PETALING JAYA: Pengerusi Malaysian Crime Watch Task Force (MyWatch), R. Sri Sanjeevan menyatakan bahawa beliau telah memenangi kes saman terhadap seorang individu yang telah memfitnahnya di laman sosial.

Menurutnya, saman fitnah itu telah difailkan oleh Datuk Sri Edmund Santhara terhadap seorang individu bernama Yuktesvaran dan pihak mahkamah telah memutuskan Yuktesvaran bersalah dan harus membayar wang sebanyak RM60,000 serta RM10 kepada Edmund dalam masa 21 hari.

“Sekiranya gagal, kami akan memfailkan bankrapsi kepada beliau,” ujarnya dalam satu kenyataan media.

Jelasnya lagi, seharusnya, kes ini harus menjadi pengajaran buat Yuktesvaran bahawa memfitnah merupakan amalan keji dan seharusnya beliau tidak mengulanginya lagi.

“Semoga kes ini mejadi iktibar kepada semua pihak,” katanya.

Sebelum ini, FMT turut melaporkan bahawa Yuktesvaran Malaipan telah ditangkap oleh pihak polis dan dituduh di Mahkamah Sesyen Majisteret Kajang.

Ekoran daripada itu, pihak mahkamah telah menghantar Yuktesvaran ke Hospital Tanjung Rambutan untuk pemerhatian selama sebulan disebabkan beliau telah membuat kecoh di dalam mahkamah.

Beliau didakwa atas kesalahan membuat fitnah dan menyebarkan maklumat palsu di laman sosialnya dengan menuduh Sanjeevan telah menembak dirinya sendiri yang mengakibatkannya koma selama 35 hari.

“Sebelum ini polis tidak dapat menangkap Yuktesvaran kerana dipercayai telah bersembunyi dan menyukarkan pihak polis untuk mengesannya,” ujarnya lapor Free Malaysia Today

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.