`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, December 9, 2014

HARI INI FGV RM2.90 YA.. ALLAH SELAMATKANLAH FELDA

Hari ini saham FGV tinggal RM2.90 sesaham. Gembar gembur kejayaan sudah tidak diperkatakan. Situasi ini menakutkan. Saya mendapat sms, wassap dan dihubungi banyak pihak mohon ulasan saya mengenainya. Hingga ada yang bertanya adakah FGV akan senasib seperti MAS; jika keadaan semakin buruk?

Lawyer Hj Harris Abdullah dan Wan Rohimi Wan Daud adalah antara peguam yang banyak ambil kes Felda. Saya bincang dengan mereka pagi ini. Kami berkongsi kebimbangan mengenai masa depan Felda. Buku ' Penyenaraian FGVH, menang Sorak kampung tergadai' karangan Dr Rosli Yaakop, bekas Timbalan Pengarah Bank Negara saya baca semula. Analisis beliau mengenai FGV tepat sekali.

Bila saya ingati semula sejarah dan liku2 hidup dalam Felda, menitis air mata saya. Susah payah peneroka, begini kesudahannya.
Pertembungan dalaman Felda saya tidak berhajat untuk ulas buat masa ini walaupun saya tahu mengenainya. Saya masih menunggu tarikh dari YB Dato' Razali Ibrahim, Timbalan Menteri di JPM untuk bertemu. Warga Felda mahukan penjelasan sebenar apa yang sedang berlaku di Felda. Kerajaan mesti berterus terang. Saya dimaklumkan telah ada Masjid di Felda buat Solat Hajat mohon kehadrat Allah Selamatkan Felda. Ada peneroka Felda terpinga pinga dan bertanya sesama sendiri, 'selamatkan apa, dah tak selamat ke harta peneroka dan lain lain'.
Ngo ANAK bersedia bekerjasama dengan Kerajaan dan Felda. Ini bukan masanya untuk pulang paku buah keras. Mari kita berganding bahu perbetulkan kelemahan dan kepincangan sedia ada. Masanya belum terlambat untuk kembali perkukuhkan Felda sebagai Institusi Bumiputera yang cemerlang.

P/s beberapa perbincangan mengenai kes Mahkamah dalam isu saman peneroka, perbincangan dengan Exco Perumahan Kerajaan Selangor dan Agenda Bertindak menangani krisis Felda.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.