`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, March 24, 2015

SPAD BODOH NAK MAMPOS! HARGA TEKSI NAIK JUGAK! JOM KITA BOIKOT TEKSI!

KADAR baru tambang teksi diumum SPAD Khamis terus berkuatkuasa.Hanya tambang bas ekspres dan rel DITUNDA.Menteri JPM Nancy Shukri baru umum-Agendanews

Tadi aku dah tulis panjang lebar pasal SPAD dan pemandu teksi KL! La ni aku nak kata spad bodoh lagi ka? Tak perlu ada cerdik jugak SPAD ni sebenarnya sebab dengan kenaikan harga teksi sahaja maka secara tak langsung pemandu cilaka, kaki yang malas nak kayuh ni ada harapan terus bungkus.

So rakyat Malaysia yang tak berapa cerdik dan suka berpoltik 24 jam. Aku nak seru kat korang supaya cerdikkan diri dengan tidak menggunakan lagi perlhidmatan teksi. Guna bas atai LRT sahaja kalau terpaksa takpa guna teksi je.

Tapi selagi boleh la kalau ada alternatif lain maka teksi wajib dijauhi. Lepas ni tengok teksi tu dan anggap ianya adalah satu kenderaan yang akan memufliskan anda. Depa nak sangat harga naik kan? 

Aku mintak doa lepas ni hanya akan tinggal TAXI DRIVER yang benar-benar ikhlas cari makan dan bukan jenis suka MEMANCUNG PELANGGAN punya.

Apa pun aku suka dan seronok dengan keputusan ini. Ingat jangan guna tekai kita guna transportation lain je. Lepas ni kita guna BAS dan LRT atau apa saja ASAL BUKAN TEKSI! 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.