`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, February 26, 2017

SATU SEN PUN SAYA TIDAK TERIMA DARI ANUGERAH TOKOH WARTAWAN NEGARA

The Big Dog blogger anak buah Rockybru menuduh saya dianugerahkan Tokoh Wartawan Negara 2006 mendapat anugerah dengan diberikan Substantial Grant dari Kementerian Penerangan sendiri yang ketika itu saya sebagai menterinya.
Ini adalah tuduhan yang sangat berat kerana kurniaan Anugerah Tokoh Wartawan Negara pada masa itu dan sebelumnya oleh MPI adalah tanpa sebarang grant atau wang. Saya mendapat sebuah trofi kristal yang tertulis di atasnya Tokoh Wartawan Negara 9 November 2006.
Hal ini boleh disahkan oleh MPI dan juga Tan Sri Azman Ujang Pengerusi Bernama yang juga bertanggungjawab dalam mencadangkan anugerah itu.
Saya merasa berhak untuk mendapat anugerah itu kerana beberapa buah buku yang saya tulis telah mendapat pengiktirafan terutama Tun Razak Jejak Bertapak Seorang Patriot dan juga Mahathir Di Sebalik Tabir yang menjadi The Best Seller.
Yayasan Tun Abdul Razak telah membayar saya RM100,000 bagi penulisan buku Tun Razak itu yang dijadikannya hadiah tahunan kepada pelajar terbaik setiap tahun hingga sekarang. Kedua buku itu telah diterjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris.
Big Dog kalau nak makan dedak pun janganlah makan dedak dari muntah Rokcybru seorang yang telah diiktiraf murtadnya oleh para wartawan yang bermaruah.
Big Dog:Saya memandang serius tuduhan saya menerima wang dari Kementerian Penerangan ini dan saya menuntut kemaafan dari saudara kerana antara kita sebelum ini tidak pernah ada permusuhan dan saya tidak faham kenapa saudara juga harus mencari permusuhan dengan saya.
THE FIVE MILLION RINGGIT ANTI-MURTAD FEE
Former Information Minister and the Malaysian Press Institute (MPI) recipient of National Journo Personality award for 2006 Tan Sri Zainuddin “Zam” Maidin should really reflect hard on his recent tendency of gutter politics with anointment of the former for the blasphemy (murtad) Cardinal Principles of Journalism.
If memory serves us right, he received the MPI award in 2006 when he was still serving as the Cabinet Minister in charge of information, where media and press are answerable to him.
It is irony for the statement he was quoted by Bernama against his gutter tweets, upon the tragedy for the teenagers cycling at Mahmoodiah, Johor Bahru a week ago.
It is also believed that the Information Ministry then provided the organisation which gave him the award a substantial grant.
The fact that as a serving Minister, he was willing to receive an award for an industry he had power of supervision and control itself demonstrated his moral values.
If factor in what his call to bloggers in 2006, it is shocking to see what he is practicing in the cyberspace slightly more than a decade later.
Add his name calling, it is gobsmacking on how low the the seventy seven year old Tan Sri the messages he was willing to post on his social media account.
It is utter shameful how once a Chief Editor of a respectable Malay daily had reduced himself, all for the notion of sowing hatred politics.
If that is not “Blasphemy to the Cardinal Principles of Journalism”, we don’t know what is in his mind.
– http://zamkata.blogspot.my

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.