`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, June 13, 2017

Nazri: Kenapa dulu menteri Sarawak tidak bantah cukai?

Datuk Seri Nazri Aziz (foto) berkata Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah sewajarnya mendapat penjelasan daripada beliau dahulu. ― Foto oleh Choo Choy May© Provided by Trinity Diligent Sdn Bhd Datuk Seri Nazri Aziz (foto) berkata Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah sewajarnya mendapat penjelasan daripada beliau dahulu. ― Foto oleh Choo Choy MayKUALA LUMPUR, 12 Jun — Datuk Seri Nazri Aziz hairan kenapa tiada menteri dari Sarawak yang membantah cadangan memperkenalkan cukai pelancongan.
Menteri pelancongan dan kebudayaan menjelaskan isu itu yang dipertikai menteri pelancongan Sarawak Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah.
“Saya tidak nampak apa perlu mereka begitu tidak senang dengan cukai ini? Kita membuat keputusan ini beberapa bulan lalu di Parlimen dan kabinet.
“Terdapat tujuh atau lapan menteri Sarawak yang tidak bercakap apa-apa,” kata Nazri kepada Malay Mail Online.
Jelasnya, Sarawak tidak banyak terjejas dengan cukai itu tetapi sebaliknya mendapat banyak manfaat daripada langkah tersebut.
Beliau tidak selesa dengan sikap Abdul Karim yang membantah di media tetapi tidak merujuk kepada pihaknya terlebih dahulu.
Sementara itu, Abdul Karim berkata beliau “tidak kecil hati” dengan kenyataan Nazri yang menyifatkan beliau “setahun jagung” dan “samseng.”
Tambahnya, menurut Bernama lagi, beliau berharap menteri itu “berhati-hati semasa bercakap” dan “janganlah menyinggung hati sesiapa”.
Nazri juga mengalu-alukan keputusan negeri itu menarik wakilnya daripada Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia hari ini.
Dalam perkembangan sama, menteri pelancongan, kebudayaan dan alam sekitar Sabah menafikan laporan negeri itu turut menolak cukai pelancongan.
Merujuk The Reporter, Datuk Seri Masidi Manjun berkata kenyataan itu dibuatnya pada September tahun lalu ketika cukai itu mula-mula disuarakan.
Tambahnya, kerajaan Sabah akan membincangkan pelaksanaan cukai itu pada mesyuarat kabinet minggu depan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.