`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Tuesday, October 31, 2017

‘Datuk Seri’ pukul 3 anggota Rela direman 4 hari

Lelaki berusia 29 tahun itu dibawa ke Mahkamah Majistret Ampang pada jam 10.30 pagi tadi untuk mendapat perintah tahanan reman.
dato-seriPETALING JAYA: Suspek bergelar “Datuk Seri” yang didakwa memukul 3 anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) direman 4 hari.
China Press melaporkan lelaki berusia 29 tahun itu dibawa ke Mahkamah Majistret Ampang pada jam 10.30 pagi tadi untuk mendapat perintah tahanan reman.
Menurut laporan akhbar itu, majistret membenarkan permohonan polis untuk mereman suspek berkenaan selama 4 hari.
Semalam, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, SAC Fadzil Ahmat memberitahu FMT suspek itu menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Ampang Jaya kira-kira 4 petang semalam.
Beliau berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 186 (menghalang tugas penjawat awam) dan Seksyen 324 Kanun Keseksaan (mendatangkan kecederaan).
Dalam kejadian kira-kira 6.30 pagi Jumaat lalu, Melvin Cheong Mun Khai, 19, Lee Weng Poh, 27, dan Leong Jiun Jie, 21, cedera di kepala, mata serta perut selepas mendakwa dipukul dan ditendang suspek bergelar “Datuk Seri” itu.
Kejadian dikatakan bermula apabila mereka meminta lelaki terbabit mengalihkan Toyota Vellfire miliknya yang mengganggu lalu lintas di sebuah tokong di Jalan Ampang, namun dia enggan berbuat demikian.
Semalam, Ketua Rela Daerah Ampang, Ho Hoong Keong dipetik China Press sebagai berkata, sejak kelmarin hingga semalam, beliau dihubungi 4 lelaki yang menawarkan masing-masing RM10,000 kepada beliau serta 3 anggota Rela dipukul itu untuk menarik balik laporan polis dibuat mereka.
Ho bersama 3 mangsa itu berikrar tidak akan tunduk kepada mana-mana kuasa jahat atau menerima wang ditawarkan mereka. -FMT

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.