`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Sunday, September 20, 2020

UMNO Sabah Makin Bungkus




Dalam video berikut pula (perlu klik Facebook :  

https://www.facebook.com/100005737748059/posts/1482396631961581/?sfnsn=mo&extid=5TrLpNgisDxp09R0

Bung Moktar pula hentam "rakannya" Bersatu !!



My comments :

Laluan UMNO di Sabah bermula pada tahun 1990 dengan Tun Datu Mustapha Datu Harun menjadi pengerusi UMNO Sabah yang pertama. Apakah kehadiran UMNO di Sabah selama 30 tahun ini telah membawa keuntungan yang lumayan bagi penduduk negeri Sabah ataupun UMNO lebih menguntungkan diri saja dan membawa masuk berbagai masalah bagi negeri Sabah? Contohnya Projek IC yang membawa masuk berpuluhan ribu orang Filipina untuk membantu dasar "divide and rule" ?

Kemungkinan yang besar sekali ialah PRN Negeri Sabah 26 September ini akan melihat UMNO Sabah kalah dan terkubur sama sekali.  This will be the end of UMNO Sabah.

Serupa "biduk berlalu kiambang bertaut" maka begitu juga orang Sabah akan bersatu kembali untuk menentukan masa depan negeri mereka. 

Di Semenanjung pun UMNO gagal meyakinkan orang Melayu dan bukan Melayu bahawa mereka boleh terus percaya kepada UMNO. Maka kekalahan teruk UMNO pada PRU14. Sekarang walaupun kembali berkuasa, UMNO cuma jadi spare tyre di belakang lori yang di pandu oleh Bersatu.  Apa nak hairan UMNO telah gagal meyakinkan orang Sabah juga akan masa depan mereka?  

UMNO Sabah perlu bersedia untuk upacara "menurunkan bendera" atau 'lowering the flag ceremony'.

The views expressed are those of the author and do not necessarily reflect those of MMKtT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.