`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Saturday, July 2, 2011

Bersih: Listen to Sanusi Junid

To those who are looking forward to Bersih's July 9 mass rally, please read what Umno veteran Tan Sri Sanusi Junid writes about what 'demonstrations' are all about. Some demos are carried out for good causes but the rest are just to challenge the authorities, to create unnecessary cross-hatred and to champion politics of individuals.

If you are joining them for the sake of fun, there will be no thrill in store. The police will not issue any permit. The propagators of Bersih are doing it for Anwar Ibrahim and for Pakatan Rakyat.

If you love your country and want to retain the social harmony and political stability, do stay out of it. Unless you really want to court trouble. Read what Sanusi writes here...

"... Tetapi di Malaysia kerajaan pusat dan negeri dipilih oleh rakyat di dalam Pilihanraya Umum. Dato' Seri Najib bin Tun Abd. Razak belum pun memimpin sendiri satu Pilihanraya Umum kerana pimpinan beliau sekarang ini adalah hasil Pilihanraya Umum tahun 2008 yang dipimpin oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi. Tun Dr. Mahathir telah bersara dari jawatan Perdana Menteri tanpa sebarang demonstrasi. Tun Abdullah Ahmad Badawi telah dipendekkan khidmatnya apabila ternampak penyelewengan dan ketidakmampuan dalam pentadbirannya. Semuanya tanpa demonstrasi.

"Jelas sekali Suruhanjaya Pilihanraya telah difitnah, dan namanya hendak dicemar, sebagai institusi yang diramal akan melakukan penyelewengan dalam Pilihanraya Umum ke 13.

"Penganjur demonstrasi ingin menghukum sebelum mana-mana pihak membuat dosa.

"Sepatutnya Kerajaan Barisan Nasional yang merasa tidak puas hati dengan Suruhanjaya Pilihanraya apabila kalah beberapa negeri, dalam Pilihanraya Umum 2008, kepada Pakatan Rakyat sebagaimana pembangkang selalu menyalahkan sistem pemilihan apabila kalah..."


"Tetapi Barisan Nasional menyedari kekalahan itu harus diterima kerana Suruhanjaya Pilihanraya telah menjalankan tugasnya dengan adil dan profesional..."


So, look before you leap!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.