`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Thursday, December 12, 2013

VIDEO - Keadaan Banjir Di Pantai Timur......




KOTA BHARU: “Saya tidak mampu menahan sebak ketika menemui mangsa-mangsa banjir di Dungun, Kemaman, Paka dan Chukai. 

“Sebagai seorang wanita, terus terang saya katakan saya tidak mampu melihat kesengsaraan yang ditanggung mangsa banjir,” ujar Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof.

Ketika dihubungi beliau memberitahu, mangsa banjir bukan sahaja terpaksa tidur di tempat penginapan sementara, sebaliknya terpaksa menanggung kerugian besar kerana kerosakan harta benda.

Katanya, mangsa banjir yang ditemui menyifatkan banjir tersebut sebagai tsunami kecil yang terpaksa mereka hadapi.

“Walau pun ada di antara mereka telah pulang ke rumah mereka, namun masih tidak dapat bermalam di rumah sendiri kerana dipenuhi lumpur.

“Pakaian, perabot serta segala isi rumah bersalut lumpur yang tebal. Barangan yang rosak kalau dibuang mungkin boleh muat satu lori,” katanya.

Anggota Parlimen Rantau Panjang itu juga memberitahu, penduduk di situ mendakwa mereka tidak pernah mengalami banjir seburuk itu sepanjang tinggal di kawasan berkenaan.

Beliau juga bersyukur kerana banyak pihak tampil menderma keperluan harian seperti makanan, minuman, peralatan tidur dan ubat-ubatan kepada mangsa-mangsa banjir.

“Keperluan dapur untuk memasak paling mendesak sekali bagi menggantikan dapur yang rosak akibat ditenggelami air bah,” tambahnya.

Sepanjang misi bantuannya ke Terengganu, Siti Zailah turut tidur bersama mangsa banjir di penempatan banjir di Dungun dan Kemaman.

http://www.youtube.com/watch?v=cUgdyf_KeiI#t=221

Hari ini beliau dalam perjalanan ke Pekan untuk meneruskan misi yang sama.

Sehubungan itu, beliau berharap umat Islam di seluruh negara mendoakan keselamatan mangsa banjir agar selamat dan sentiasa tabah.

“Sesungguhnya ujian Allah itu tidak sia-sia, Allah akan gantikan dengan ganjaran yang lebih besar,” ujarnya dalam nada berbaul sebak.

Petang tadi beliau menyampaikan sumbangan kepada mangsa banjir dari rumah ke rumah sekitar Kemaman dan Chukai.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.