`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Sunday, March 1, 2015

FUTSAL CARA TARIK ANAK MUDA DEKATI DAKWAH DENGAN BERKESAN

Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah

SUNGAI PETANI - 28 Feb 2015

Lajnah Sukan dan Kesenian Dewan Pemuda PAS Sungai Petani telah berjaya menarik penyertaan sebanyak 14 pasukan futsal sekitar daerah Sungai Petani hari ini melalui Pertandingan Futsal Jemputan Piala Ketua Pemuda PAS Kedah pusingan kelayakan Sungai Petani.

Perlawanan pusingan saringan ini berlangsung di SMC Futsal Centre Sungai Petani yang melibatkan sekitar 100 orang pemain.

Saudara Saad Ibrahim selaku pengerusi Lajnah Sukan ini berasa berpuas hati dengan kadar penyertaan memandangkan iklan hanya dikeluarkan dalam masa seminggu sahaja.
“Ternyata method bermain bola, sukan dan riadah adalah wadah penting untuk pihak kami Lajnah Sukan mendekati anak muda dan menampikan perjuangan PAS yang syumul merangkumi kerohanian, akhlak dan juga kekuatan jasmani”, jelas beliau apabila ditemubual media.

Pasukan yang berjaya merangkul gelaran juara akan mewakili pemuda Sungai Petani untuk pusingan peringkat negeri di Sik pada 7 Mac akan datang.

Sejak Pemuda PAS menjenamakan semula Lajnah Sukan beberapa tahun kebelakangan ini, sukan Futsal menjadi pilihan aktiviti utama dan ia amat berkesan menarik minat anak muda mendekati PAS.





No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.