Polis giat buru 2 lelaki cabul pelajar tahfiz dipercayai berasal dari Selatan Thailand
Polis mengesan 2 lelaki termasuk menyamar ustaz di madrasah di Tasek Gelugor
melakukan amang seksual serta melanggar kesopanan ke atas 5 pelajar lelaki
kejadian 27 Feb seramai 11 pelajar lelaki 9 - 15 thn di asrama madrasah
seterusnya ‘Ustaz Thailand’ menyelak kain serta jubah sebelum mencabul mangsa
kejadian terbongkar selepas 2 pelajar dicabul mengaku kepada seorang ustazah
5 daripadanya mengaku dicabul sebelum buat laporan polis
ustaz bersama pembantunya melarikan diri sebaik perbuatannya terbongkar
5 daripadanya mengaku dicabul sebelum buat laporan polis
ustaz bersama pembantunya melarikan diri sebaik perbuatannya terbongkar
polis kini buru 2 lelaki terbabit berasal dari Selatan Thailand
My comments :
Yang mana satu:
Harapkan pagar, pagar makan padi.
atau
Harapkan pegar, pegar makan padi.
BLOG SISI BAHASAKU : Merujuk Kamus Dewan Edisi ke-4, pada muka surat 1189, perkataan 'pegar' bermaksud ayam atau sejenis burung tatera. Jadi, jika pegar itu ialah sejenis burung, maka adalah lebih sesuai kerana memang sifat seekor burung yang gemar memakan bijiran seperti padi. Tidak seperti 'pagar', manakan boleh memakan padi?
Dalam kedua keadaan, kepercayaan atau trustworthiness (atau amanu) dijahanamkan oleh orang yang mengiklankan dan menjual 'amanah' untuk mengisi periuk nasi mereka.
Masyarakat mempunyai kepercayaan bahawa puak-puak agama ini sudah terlepas daripada godaan hawa nafsu, mereka boleh mengawal lidah, tangan dan anggota sulit mereka.
Tetapi apa yang berlaku pula yang sebaliknya. Bukan setakat mereka tercicir sekali sekala atau tersilap tanpa sengaja.
Yang sering berlaku, seolah sudah menjadi kelaziman bagi puak ini ialah, mereka bersifat kebinatangan.
Surah 5:60 Katakanlah: "Mahukah, aku khabarkan kepada kamu tentang yang lebih buruk balasannya daripada itu di sisi Allah ? Ialah orang-orang yang dilaknat oleh Allah dan dimurkaiNya, dan orang-orang yang dijadikan di antara mereka sebagai kera dan babi, dan penyembah Taghut. Mereka inilah yang lebih buruk kedudukannya dan yang lebih sesat dari jalan yang betul".
Say, "Shall I inform you of [what is] worse as penalty from Allah ? Those whom Allah has cursed and with whom He became angry and made of them apes and pigs and slaves of Taghut. Those are worse in position and further astray from the sound way."
Hampir dalam semua aspek kehidupan, mereka sudah membelakangkan adab, membelakangkan iman, membelakangkan Al Quran dan Islam dan membelakangkan hidup bertamaddun.
Kegagalan mengawal hawa nafsu, liar mengikut syahwat, bersuara buruk macam kaldai dan menyeru kepada keganasan kian menjadi trademark puak ini.
Bukan saja kes mencabul pelajar (lelaki dan perempuan) di madrasah, tahfiz dan sekolah agama tetapi mereka boleh makan duit anak yatim, mereka sudi sapu duit RM90 Juta yang dicuri daripada khazanah negara, mereka menonjolkan munafik dalam politik, boleh bermain kayu tiga dan tikam belakang - semuanya untuk sedikit duit dan upah.
Hizbul syaitan ini berani mengaku pula Islam.
Nauzubillah.
Ya memang betul - negara lain, masyarakat lain dan agama lain pun mempunyai binatang seperti ini.
Tetapi bukankah kita gelar mereka itu kuffar?
Cuba jelaskan - kalau orang lain yang menunjuk perangai binatang kita gelar kaffir, habis macam mana pula bila geng-geng agama ini berperangai binatang kita masih gelar mereka ostard, maulana, tuan guru, syeikhul dsbnya?
Ini yang menjadi soalan misteri.
Kegagalan mengawal hawa nafsu, liar mengikut syahwat, bersuara buruk macam kaldai dan menyeru kepada keganasan kian menjadi trademark puak ini.
Bukan saja kes mencabul pelajar (lelaki dan perempuan) di madrasah, tahfiz dan sekolah agama tetapi mereka boleh makan duit anak yatim, mereka sudi sapu duit RM90 Juta yang dicuri daripada khazanah negara, mereka menonjolkan munafik dalam politik, boleh bermain kayu tiga dan tikam belakang - semuanya untuk sedikit duit dan upah.
Hizbul syaitan ini berani mengaku pula Islam.
Nauzubillah.
Ya memang betul - negara lain, masyarakat lain dan agama lain pun mempunyai binatang seperti ini.
Tetapi bukankah kita gelar mereka itu kuffar?
Cuba jelaskan - kalau orang lain yang menunjuk perangai binatang kita gelar kaffir, habis macam mana pula bila geng-geng agama ini berperangai binatang kita masih gelar mereka ostard, maulana, tuan guru, syeikhul dsbnya?
Ini yang menjadi soalan misteri.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.