`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, March 21, 2013

Mat Tompel Pekan pun boleh jadi PM



Nazir Tun Razak CEO CIMB, menyokong supaya kerjaya abang nya Najib sebagai PM diteruskan. Mengapa tidak mau sokong? Nazir mendapat gaji RM1.2 juta sebulan. orang2 nya ada berjumpa dengan parti pembangkang untuk bertanya masa depan nya bila PR memerintah. maka apabila dia menyokong abang nya, ini menggambarkan dia bimbang akan masa depan nya sendiri. kalau dia hebat dan handal,ttidak ada apa yang perlu dikhuatiri. Saya yang sudah bertemu dengan dia beberapa kali boleh mengesahkan bahawa dia seorang yang kuat berkerja. he is a workaholic, datang ke CIMB pada hari Ahad pun. Plus dia budak cerdik. No one is taking that from him. Tapi saya juga berkata, kalau saya mendapat gaji RM1.2juta sebulan, saya akan berumah di CIMB.

Tapi bila Nazir kata Najib harus disokong sebagai PM- maka saya mahu mencadangkan Mat Tompel di bandar Pekan Pahang jadi PM juga. Semua orang Pekan tahu siapa Mat Tompel- kecuali tentulah Najib. kerana jika Mat Tompel diberi kuasa dan wang, dia akan memberi wang tersebut kepada mereka yang berhak menerima nya dan dia mengenali rakyat Pekan. 

Bila saya tulis artikel mengenai Lim Kit Siang, adalah pembaca penyokong UMNO rasuah dan pembelot bangsa Melayu yang mengamuk. Sedangkan perenggan yang diperuntukkan kepada Lim Kit Siang hanya sedikit berbanding dengan penghujjahan saya mengenai kesan Kit Siang kepada ketidak-relevenan MCA dan sumbangan langkah stratejik Kit Siang kepada ketewasan UMNO/BN.

Tapi bantahan apa yang boleh penyokong UMNO berikan selain dari mencarut dan memaki hamun? Ini semua mainan minda yang dangkal yang membudayai politik UMNO. Mengapa perlu bangsa Melayu menggantungkan masa depan kepada parti UMNO yang malang ini?

Jika saya enggan memuji Najib, itu adalah kerana saya tidak nampak apa2 luar biasa yang Najib boleh lakukan yang tidak boleh dilakukan oleh orang lain. Hendak buat macam mana? Saya ada fikiran yang demikian. Tak bagus kena cakap tak bagus.

Yang memberi komen ini mustahil mempunyai pengalaman lansung seperti saya berinteraksi dengan najib bukan? Sedikit sebanyak saya boleh mendakwa bahawa saya lebih mengenali Najib dari mereka yang lain. Ini termasuklah AJK UMNO bahagian Pekan. Bila2 masa kita boleh berdebat mengenai kepimpinan Najib. Jadi berhentilah dari cakap bohong supaya saya tidak bercakap yang benar mengenai kamu.

Orang UMNO memang jahat. Dari ketua nya sampai ke anak buah nya. Semua jahat belaka. Beberapa hari yang lalu saya terima text sms yang mengajak pergi menonton video special di Kelab K Melawati. Text itu menyatakan bahawa sesiapa yang mempunyai roh perjuangan mesti tonton filem ini. Inginlah saya menyatakan bahawa jika seseoarng itu mempunyai roh perjuangan yang didirikan diatas keyakinan dan kepercayaan- (1)  mereka tidak merakamkan video (2) tidak menyunting sebuah video aib (3) tidak akan mengajak orang lain (4) yang ada roh perjuangan akan enggan melanggani perjuangan lucah yang menjijikkan.

Apa yang wan azizah dan anak anwar Ibrahim telah lakukan kepada kamu?  orang Melayu apa yang tergamak melakukan demikian. saya berjumpa dengan seorang peguam India yang menyatakan dia tidak kira jika Anwar is a bloody fucker, tapi dia tidak dapat menerima kezaliman yang diperlakukan keatas keluarga Anwar. demikian juga, saya ada seorang rakan jutawan India yang hairan melihat ibu nya mendoakan Anwar Ibrahim. lantas dia bertanya- mengapa mahu mendoakan Anwar sedang Anwar terpalit dengan pelbagai tuduhan yang mungkin benar atau mungkin palsu? ibu nya menjawab kerana dia tidak dapat menerima pemerintah menzalimi keluarga Anwar Ibrahim. hanya orang Melayu UMNO yang jahat yang tergamak melakukan demikian. 

Kamu boleh mengaibkan Anwar Ibrahim sedangkan perkara yang serupa boleh dilabelkan kepada Najib. Najib pun hero dalam bab penyundalan ini. Semua rakyat Pahang pun tahu. Tapi saya tidak ada masa untuk menghuraikan mengenai perilaku  ‘murni’ Najib Tun Razak. Ianya tidak releven kepada matlamat membina sebuah kerajaan yang baik.

Dalam bab ini, saya kira Najib gagal. Sebagai pemimpin dia gagal memimpin. Nokhtah. Najib gagal membentuk kerajaan yang baik bahkan rakyat hidup dalam keadaan dimana rule of law musnah sama sekali. Mana ada undang2 jika kerajaan yang berkuasa membiarkan suatu golongan rakyat mengkasari, mengugut, mencedera sebahagian rakyat yang lain? Dibawah Najib dan menteri dalam negeri yang bodoh, kita sekarang sedang menyaksikan the breakdown of law and order.

Saya mintak maaf kerana tidak dapat memuji Najib. Sebab saya percaya dan tahu, dia seorang yang lemah dan dangkal wawasan nya. Penerimaan orang kepada pemikiran nya bukanlah disebabkan nilai intrinsic pemikiran tersebut. Tapi disebabkan ianya datang dari pemikiran PM, maka kita segera menerima nya secara mutlak. Tidak ada keaslian pun dalam pemikiran Najib. Semua nya boleh disaingi oleh pemikiran orang lain. Bukanlah geliga sangat otak Najib ini. Kelebihan yang dia ada ialah dia ada kuasa dan duit. Sebab itu dia menabur duit untuk melembutkan hati semua orang. Fakta nya, ini adalah rasuah kepada rakyat. Sesiapa yang ada duit dan mahu menggunakan nya boleh melakukan apa yang Najib lakukan.

Kalau nak dihitung keberkesenan nya mengagihkan duit, seorang yang dikenali sebagai Mat Tompel di Pekan boleh melakukan lebih baik dari Najib. Sebab Mat Tompel mengenai lebih ramai rakyat Pekan dari Najib. Dan anak jati Pekan kenal siapa Mat Tompel yang saya katakana sini . Berikan duit kepada Mat Tompel dia akan beri kepada yang miskin dan dhaif. 

We love Mat Tompel!

Posted by sakmongkol AK47

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.