`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, November 21, 2013

Wang Tunai 60 Ribu Poundsterling Ditemui di Dalam Sungai

 
 PA/dailystar.co.uk
London - Seorang penduduk Lincolshire, England mendapat penemuan mengejutkan ketika membawa anjingnya berjalan-jalan  dekat sungai. Banyak lembaran wang tunai berjumlah 60 ribu poundsterling    ditemui terapung di sungai.

Penemuan wang tunai tersebut terdiri atas bermacam nilai, ada pecahan 10 poundsterling, ada juga pecahan 20 poundsterling. Lelaki itu telah membuat laporan polis pada 25 Oktober. Polis setempat segera berusaha mengumpulkan wang-wang kertas tersebut dari sungai. 

Sebahagian besar lembaran wang tunai tersebut ditemui dalam kondisi rosak. Beberapa terlihat hangus terbakar di bahagian tepi. Namun ketika dihitung, jumlah totalnya cukup membuat orang terkejut. 

Jumlahnya mencapai 60 ribu poundsterling. Jumlah tersebut bukannya sedikit. Demikian seperti dilansir dailystar.co.uk, Rabu (20/11/2013).

Polis setempat masih terus melakukan penyiasatan untuk mencari tahu asal-usul wang tersebut. Tim forensik dari polis diterjunkan untuk memeriksa lembaran wang-wang tersebut secara mendalam untuk mencari petunjuk. Pihak Bank of England juga dilibatkan untuk memeriksa keaslian wang-wang tersebut.

Mahkamah setempat juga telah mengeluarkan perentah bagi  polis  setempat untuk melakukan pemeriksaan dan penelitian lebih lanjut, sebelum akhirnya mengembalikan wang-wang tersebut kepada pemiliknya. 

Atau jika nantinya polis  tidak berhasil menemukan pemilik wang tersebut, maka mahkamah boleh diminta untuk mengeluarkan perintah penyitaan keatas wang tersebut. Ops  lainnya,wang tersebut akan diserahkan kepada penemunya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.