`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Friday, February 3, 2017

SEMUA MARAH NAJIB! MINYAK NAIK, BARANG LAIN JUGA AKAN NAIK – AYAH

SHAH ALAM – Selebriti media sosial terkenal, Abdul Rani Kulup Abdullah meminta Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengkaji semula kenaikan harga minyak yang diumum kerajaan.
Abdul Rani atau lebih dikenali dengan panggilan ‘Ayah’ berkata, kenaikan harga minyak yang dikenakan oleh kerajaan akan menyebabkan harga barangan turut sama mencatatkan peningkatan.
“Jangan naik harga minyak. (Harga) barang akan terlibat naik. Pihak KPDNKK, sila turunkan harga minyak. Kuasa naik dan turun harga barang terletak di tangan kerajaan.
“Kalau kerajaan umum harga minyak naik, maka harga barang akan naik. Kalau kerajaan kata harga minyak akan turun, maka harga barang juga akan turun. Rakyat desak turunkan harga minyak,” katanya seperti yang dipetik menerusi Facebooknya, semalam.
Berkuat kuasa mulai 1 Februari ini, RON 95 dijual pada harga RM2.30 seliter, RON 97 pada RM2.60 seliter dan diesel RM2.15 seliter. Ketiga-tiga bahan api tersebut naik mendadak daripada 20 sen bagi RON95, RON97 naik 20 sen manakala diesel naik 15 sen.
Dalam masa sama, Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM) turut meminta rakyat supaya terus tenang dan bersabar dengan berita kenaikan yang diumumkan kerajaan.
“Jangan cakap banyak, kita harus ‘kipidap dongibap’, bersabar dan senyum selalu, anda akan tenang,” katanya lagi.
– Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.