`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Monday, January 30, 2023

SURAT TERBUKA KEPADA YB MAT SABU DARI SINGA JINAK

 Salamullahi Alaykum kepada YB Mat Sabu yang saya tetap hormati dan masih percayai. Tempoh hari Abang Mat pernah membuat ucapan berapi yang berikut: 



 

Saya setuju - amalan nepotisma dan kronisma bakal hancurkan negara. 

Tetapi sejak semalam dan hari ini 30 Januari 2023 tertular pula berita berikut:

 


 

Berita ini memang benar. Kerajaan negara makin menjadi kerajaan anak dan isteri.

(Bagi peribadi saya saya amat sokong jika Dato Sri Dr Wan Azizah dilantik jadi Senator dan seterusnya juga dilantik menjadi Menteri Kabinet. Tetapi itu hanya peribadi saya. Pada prinsipnya tindakan seperti itu adalah tidak betul dan tidak akan diterima baik oleh umum. It will not be the right thing to do. Prinsip transparency dan accountability serta juga prinsip 'mesti molek pada pandangan umum' tidak akan membenarkan ahli keluarga 'dilantik' memegang jawatan besar dalam kerajaan).

There is no such thing as 'keluarga saya tidak terikat kepada syarat dan peraturan yang wajib dipatuhi oleh orang lain'. 

Oleh itu dan seterusnya seekor singa jinak yang suka bersurat - menyurat telah pesan mesejnya disampaikan kepada Abang Mat. Ini dia mesej si singa jinak itu:

 



 Sekian.


The views expressed are those of the writers and do not necessarily reflect those of MMKtT.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.