`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Sunday, August 19, 2018

Dr Mahathir Di Jemput Ke White House - Trump, Erdogan, Jerman, Jepun, China, Britain Kagum Pencapaian Dr M

Someone sent me this :

Ankara 17 Ogos 2018: Presiden Turki Erdogan hari ini memuji kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Tun Dr Mahathir dalam usaha Malaysia mengembalikan kecemerlangannya.

"Saya di tanya tentang 100 hari pentadbiran baru Malaysia. Tak masuk akal soalan itu untuk di tanya. Saya terlalu kagum dengan mereka (Malaysia). Walaupun di landa masalah ekonomi fiskal yang teruk...serta hutang yang melebihi 1 trillion, mereka masih mampu membayar gaji pekerja2 di sektor awam dan mula melaksanakan pelbagai pembaharuan. 3 bulan untuk membaiki kerosakan yang teruk?....Itu sesuatu yang mustahil di lakukan oleh kebanyakan negara2 besar sekalipun. !

Presiden Amerika Donald Trump turut senada dengan Erdogan bila berkata "jika negara maju yang menghadapi masalah seperti Malaysia ..kerajaan pimpinan baharu itu pasti ranap dan hancur. Kerana kekaguman saya kepada Malaysia..saya telah menjemput PM Mahathir untuk lawatan rasmi ke Rumah Putih pada 15.10.2018 ini.

Bukan Turki dan Amerika Syarikat sahaja yang kagum..malah Britain, China dan negara Jepun memberi isyarat untuk membantu dan bekerjasama lebih erat dengan Malaysia.

Jerman telah meminta Duta Besarnya ke Malaysia untuk menghantar jemputan khas kepada PM atau TPM untuk lawatan kerja pada November. Mereka ingin pelajari kaedah berkesan yang di guna pakai oleh Kerajaan Malaysia yang telah berjaya mengatasi 'kemurungan 'ekonomi' yang warisi dari Kerajaan sebelum ini walaupun baru sahaja mentadbir selama 3 bulan atau lebih sedikit.


My comments :  After that Friday meeting, what was passed on was 'He does not know anything'.



Kopi halia di waktu pagi



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.