`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Thursday, August 30, 2018

Najib tinggalkan Menara 238 selepas lebih 3 jam beri keterangan

Najib Razak wearing glasses and smiling at the camera: Najib tinggalkan Menara 238 selepas lebih 3 jam beri keterangan© Free Malaysia Today Najib tinggalkan Menara 238 selepas lebih 3 jam beri keterangan
Najib hadir buat kali kedua untuk memberi keterangan bagi membantu siasatan polis berhubung dakwaan pengubahan wang haram.
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak meninggalkan Menara 238, Jalan Tun Razak selepas lebih 3 jam memberi keterangan kepada pihak polis berhubung dakwaan pengubahan wang.
Beliau dipercayai keluar kira-kira jam 1.20 petang menaiki kenderaan jenis Audi ditemani peguamnya, Tan Sri Shafee Abdullah dan pegawai melalui pintu belakang.
Perkara itu turut disahkan seorang sumber kepada media yang menunggu di pekarangan bangunan.
Terdahulu Najib hadir buat kali kedua memberi keterangan kepada polis bagi membantu siasatan berhubung dakwaan pengubahan wang haram.
Bekas perdana menteri itu tiba kira-kira jam 10 pagi menaiki kenderaan Hyundai Santa Fe.
Difahamkan, Pasukan Siasatan Jenayah Pengubahan Wang Haram (Amla), Urus Setia Ketua Polis Negara Bukit Aman merakam keterangan Ahli Parlimen Pekan itu.
Keterangan itu dipercayai bagi membantu siasatan berhubung skandal 1MDB di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (Amla).
Sumber yang dekat dengan Najib memberitahu FMT, Isnin lepas polis mengambil keterangan bekas prdana menteri itu berhubung sejumlah transaksi kewangan yang berlaku seawal 2011 dan dipercayai melibatkan penganjuran program oleh Umno Pekan.
Menurut sumber transaksi itu berkaitan beberapa pembayaran termasuk kos katering, khemah dan hadiah cenderahati lain.
Pada 8 Ogos lalu, Najib didakwa di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram (AMLATFPUAA) 2001.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dalam kenyataan berkata, pertuduhan itu berkaitan kes SRC International Sdn Bhd.
Pada 4 Julai, Najib mengaku tidak bersalah terhadap 3 pertuduhan melakukan pecah amanah dan satu dakwaan salah guna kuasa membabitkan dana SRC International bernilai RM42 juta.

1 comment:

  1. Mohon maaf jika postingan ini menyinggung perasaan anda tapi saya hanya mau menceritakan pengalaman pribadi saya yang mengubah kehidupan saya menjadi sukses sekarang. dulu Saya bekerja di Singapura, tapi saya tidak menyerah dengan keadaan saya, tetap ikhtiar. Dulu pengen pulang ke indonesia tapi gak ada ongkos. sempat saya putus asa,gaji pun selalu di kirim ke indonesia untuk biaya anak sekolah, sedangkan hutang banyak, kebetulan buka-buka internet mendapatkan nomor whatsapp Mbah Suro +6282354640471 katanya bisa bantu orang melunasi hutang melalui jalan Pesugihan Dana Ghaib. dengan keadaan susah jadi saya coba beranikan diri hubungi dan berkenalan dengan beliau Mbah Suro, Dan saya menceritakan keadaan saya. Beliau menyarankan untuk mengatasi masalah perekonomian saya dengan Pesugihan Dana Ghaib nya. Dan alhamdulillah benar-benar terbukti nyata hasil nya sekarang. terima kasih banyak ya allah atas semua rerjekimu ini. Beliau juga bisa bantu seperti Pemasangan nomer Togel,pelet, dll



    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.