`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Tuesday, August 13, 2013

Gara-gara tertidur.. Pistol dipinggang dilarikan pencuri..


Berani mati betul pencuri ni.. pistol dipinggang anggota Polis yang tidur dalam keretapun berani dicurinya..

The Star melaporkan pistol bersama 15 butir peluru milik seorang Pegawai Polis yang berusia 48 tahun telah dilarikan oleh pencuri ketika beliau tertidur dalam keretanya di Seksyen 7, Shah Alam awal hari ini.

Difahamkan bahawa anggota yang berpangkat Sarjan Mejar itu dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas menghadiri pengkebumian bapanya di Kelang.

Kira-kira pada pukul 1:45 pagi beliau menghentikan keretanya di tepi jalan berhampiran satu kawasan perumahan kerana keletihan.

Beliau telah menurunkan tingkap keretanya separuh, bersandar pada kerusinya dan melelapkan matanya untuk berehat seketika.

Bagaimanapun beberapa ketika kemudian beliau telah merasakan sesuatu menggoncang pinggangnya dan apabila membuka matanya kelihatan seorang lelaki telah menarik keluar pistol separuh automatik dari sarung dipinggangnya..

Lelaki tersebut melarikan diri dengan menggunakan motorsikal berwarna merah sebelum sempat pegawai Polis itu bertindak terhadapnya...

Ini laporannya..  

Thief sneaks up on sleeping police officer, steals gun

PETALING JAYA: A 48-year-old serious crimes officer was robbed of his gun with 15 bullets after he fell asleep in his car in Section 7, Shah Alam early Monday.

It is learnt that the sergeant-major was returning home after attending his father’s funeral in Klang at around 1.45am when he stopped his car by the side of the road near a housing area as he was feeling tired.

He wound down the car window halfway, reclined his seat and closed his eyes for some rest.

After a while, he felt something tugging at his thigh and woke up to find a man pulling out his Walther semi-automatic gun from his holster.

The man escaped in a red Honda motorcycle before the officer could do anything.

It is believed that the officer also lost his passport, smartphone and RM600 in cash. He lodged a police report at the Shah Alam police station.

Selangor acting police chief Datuk A. Thaiveegan confirmed the incident ~ The Star

Kalau Polis tak jumpa semual pistol ni.. bertambah lagilah kes tembak selepas ini nampaknya...

Untuk makluman.. gambar anggota Polis tertidur di atas tidak ada kena mengena dengan laporan ini.. gambar tersebut adalah bukti betapa amannya sebuah Pilihanraya Kecil bilamana UMNO tidak menyertainya.

Gambar itu telah dirakam di Sekolah Kebangsaan Tanah Liatsewaktu proses pengundian dalam pilihanraya kecil DUN Penanti sedang berlangsung pada tahun 2009, laporan mengenainya sila baca di ( SINI )

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.