`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, August 31, 2013

Tanda Putera - filem bikinan UMNO untuk UMNO.............

Wak tak heran kalau benar bagai di katekan yang nonton filem Tanda Putera di hari Tayangan Pembukaan tu hanye 12 orang. Sebenarnye filem ni hanye untuk tayangan kepade orang2 UMNO sahaje, sebab nye ianye dibikin oleh orang UMNO.

Wak yakin bahawe orang dari Pakatan Rakyat sudah pasti tidak akan menjejak kan kaki nye kepanggung untuk nonton filem yang di bikin oleh UMNO ni. Kalau ade pun mungkin ade seorang due yang nonton untuk mencari bahan kritikan di dalam blog atau akhbar2 pro Pakatan Rakyat.

Sebenar nye kalu mengikut penyokong parti, PR menguasai 51% jumlah rakyat yang menyokong nye, sedangkan UBN pule menguasai 49%. Dalam seramai 49% penyokong UBN ni agak2 nye berape ramaikah yang datang nonton filem tu? Kalau bagi penyokong PR yang berjumlah 51% tu sudah pasti tidak sudi nontok filem buatan UMNO ni.

Sebenar nye rakyat hari ni tidak same macam orang2 di tahun2 lime puluhan atau enam puluhan dulu. Orang di zaman tu memang boleh di terpengaruhi oleh cerite dari filem2. Kalau filem tu cerite sedih2 make berlinangan lah air mate dan berlelehan lah hingus menangis ter esak2. Dan kalau ade adingan hero pukul lawan nye, make riuh rendah penonton nye bertepuk tangan dan bersorak2, itu hanye berlaku pade penonton2 filem di zaman bahari kale.

Tapi Wak tak heran kalu dengar kunun nye ramai juge orang UMNO termasuk pemimpin nye yang nangis nonton filem Tanda Putera tu, sebab nye yang bikin filem tu orang UMNO make adelah lebih baik orang UMNO juge yang nangis kalu tidak siape lagi yang nak nangis.

                     Mungkinkah fakta ini telah terketinggalan dalam jalan cerite filem Tanda Putera ?

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.