`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Saturday, August 31, 2013

Calon PMR dirogol kenalan Facebook

Harun IdrisHarun Idris

LEDANG – Seorang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun ini dirogol teman lelaki yang baru dikenalinya sejak sebulan lalu di sebuah kebun kelapa sawit di Bukit Gambir, dekat sini, 12 Ogos lalu.

Ketua Polis Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, pada siang hari kejadian, mangsa bersama lelaki yang dikenalinya melalui laman sosial Facebook itu dikatakan keluar bersiar-siar.

“Ketika dalam perjalanan pulang untuk menghantar mangsa yang berusia 15 tahun ke rumahnya di sebuah kampung di Bukit Gambir, suspek mengajaknya singgah di kebun itu sebelum bertindak merogolnya.

“Atas desakan keluarga, mangsa membuat laporan di Balai Polis Bukit Gambir jam 10 pagi pada 27 Ogos lalu iaitu 16 hari selepas kejadian,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang, di sini, semalam.

Harun berkata, susulan daripada laporan diterima, polis menjalankan siasatan dan berjaya menahan suspek di rumah keluarganya di Kampung Parit Jarum Laut, dekat sini, sekitar jam 6 petang, 29 Ogos lalu.

“Turut dirampas motosikal dipercayai digunakan suspek ketika ke kebun sawit itu untuk merogol mangsa,” katanya.

Beliau berkata, mangsa masih bersekolah, manakala suspek bekerja di sebuah bengkel basikal di pekan berkenaan.

“Sebaik saja berkenalan dalam Facebook, mereka menjadi pasangan kekasih dan sering bertemu sebelum dirogol.

“Hasil siasatan awal mendapati, suspek tidak mempunyai sebarang rekod lampau serta bebas dadah,” katanya.

Katanya, suspek masih ditahan reman sehingga 5 September ini untuk siasatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol gadis bawah umur.

“Remaja perempuan dinasihati jangan mudah mempercayai kenalan lelaki yang baru dikenali melalui laman sosial bagi mengelakkan diri diperdaya seterusnya menjadi mangsa rogol.

“Seeloknya keluar secara beramai-ramai dan berada di tempat awam bagi mengelakkan kejadian tidak diingini berlaku,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.