`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Wednesday, November 2, 2016

Remaja perempuan mengaku dapat RM50 sertai Himpunan Merah 2.0

SEORANG remaja perempuan mengirimkan gambarnya berpakaian T Shirt Merah bersama dua orang lagi teman di aplikasi WeChat. Dia turut menulis "perhimpunan merah 2.0".

Difahamkan apabila salah seorang kenalan bertanya berapa banyak upah yang diterima bagi menyertai himpunan itu, dia menjawab ringkas: 

'RM50'.

Aku dapati screenshot WeChat ini mula tersebar sejak kelmarin (30 Oktober 2016) di Facebook. 



Nampaknya Jamal Jamban tak cukup machai untuk diperbodohkan, terpaksalah guna budak sekolah untuk menampakkan seolah-olah ramai yang menyokong Samseng Merah. Sampaikan budak perempuan seperti ini pun dijadikan machai.

Sebelum ini salah seorang ibu mendakwa anaknya dapat upah RM50 untuk ikut serta dalam himpunan berbaju hitam yang menggelarkan diri mereka sebagai Pemuda Bangkit di Pulau Pinang yang diketuai oleh Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang.

BACA — Pemuda Umno pakai baju logo PSM

Kita semua tahu, himpunan yang dianjurkan oleh Umno, kalau tak ada duit siapa nak datang. Baru-baru ini Jamal Jamban kata dia sudah sediakan 300,000 orang untuk turun lawan Himpunan BERSIH 5 pada 19 November nanti.

Berapa puluh juta agaknya wang yang diperolehi oleh Jamal Jamban untuk anjurkan Himpunan Samseng Merah ini?

Machai bawahan sanggup jual maruah hanya dengan upah RM50. Jamal Jamban bersenang lenang kaut untung puluhan juta. Siapa yang bagi dana kepada Jamal Jamban?

-milosuam

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.