`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


Thursday, August 9, 2018

KE MANA PERGINYA WANG ITU?

Sebagaimana yang didedahkan oleh Menteri Kewangan, Lim Guan Eng di Parlimen hari ini, sejumlah RM18 bilion daripada akaun bayaran balik GST didapati telah diselewengkan.
Bayaran itu sepatutnya dikembalikan kepada peniaga dalam tempoh dua minggu selepas mereka memfailkan tuntutan.
Menurut Guan Eng, kehilangan wang itu disedari hasil pemeriksaan Jabatan Kastam dan audit dalaman yang telah dijalankan.
Ke manakah wang sebesar itu telah diselewengkan dan ke mana ia dibelanjakan?
Apakah ia semata-mata suatu pemalsuan akaun atau untuk menutup kesalahan lain?
Selama ini ramai pemimpin UMNO dan BN sibuk menyatakan GST adalah sistem cukai yang efisen, cekap dan kurang ketirisan berbanding SST yang akan diperkenalkan oleh kerajaan Pakatan Harapan.
Adakah ia hanya cekap dan efisen dalam bab kutipan daripada rakyat semata-mata, tetapi tidak berkaitan wang yang berjaya dikumpulkan?
Sediakah Najib Razak selaku bekas Perdana Menteri dan Menteri Kewangan era BN sebelum ini menjelaskan mengenai kehilangan wang itu?
Bayangkan apa terjadi kepada kehilangan wang itu sekiranya dalam PRU14 lalu rakyat tidak berubah dan BN masih lagi memerintah?
– http://shahbudindotcom.blogspot.com

1 comment:

  1. Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    e_mail:::[aditya.aulia139@gmail.com]
    [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp:::[+44] 7480 729811[Chats Only]
    Telephone Number☎[+44] 7480 729811[Calls Only]
    BBM INVITE:::[D8980E0B]

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.