`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 

10 APRIL 2024

Sunday, January 6, 2013

MAYAT LELAKI DITEMUI DI PARIT




MAYAT.....Lokasi penemuan mayat di belakang gerai sayuran terbabit.

By : RUZAINI ZULKIFLI

TUARAN: Penduduk di Kampung Rangalau, Kiulu dekat sini gempar seketika dengan penemuan mayat seorang pemandu lori di dalam parit berhampiran gerai sayuran dalam satu kejadian pagi kelmarin.

Mangsa merupakan lelaki tempatan dan dikenali sebagai Peter Eternius Kisong, 44, ditemui terbaring di dalam parit oleh beberapa penduduk kampung yang secara kebetulan melalui lokasi terbabit.
Difahamkan, mangsa telah pergi minum minuman keras di gerai itu bersama tiga lagi rakannya pada malam Khamis lepas sebelum mayatnya ditemui terlentang di dalam parit berkenaan.

Ketua Polis Daerah Tuaran, Deputi Superitendan Zaharudin Rasip berkata susulan penemuan itu, sepasukan anggota telah digegaskan ke tempat kejadian untuk melakukan pemeriksaan dan siasatan.

Menurut beliau, hasil siasatan awal mendapati mangsa telah mati di tempat kejadian dan turut terdapat beberapa kesan kecederaan di kepala mangsa yang dipercayai dipukul menggunakan senjata tumpul.

“Kita menerima panggilan daripada orang awam sekitar jam 8.40 pagi yang mengatakan menemui mayat seorang lelaki di parit berhampiran gerai sayuran yang terletak di Jalan Batu 4, Kampung Rangalau, Kiulu.

“Hasil siasatan ke atas mayat mangsa, polis mendapati terdapat kesan kecederaan di bahagian kepala dan kita percaya mangsa telah dipukul menggunakan benda tumpul.

“Mayat mangsa bagaimanapun telah dihantar ke Hospital Queen Elizabeth untuk proses bedah siasat,” katanya.

Zaharudin berkata, susulan daripada insiden itu, polis berjaya menahan tiga lelaki berumur lingkungan 20 hingga 50an untuk membantu siasatan kes.

“Susulan daripada kejadian itu, kita telah menahan tiga lelaki di dua lokasi berasingan iaitu Kampung Logub dan Kampung Rangalau Baru antara jam 10 dan 11.45 pagi kelmarin.

“Kesemua lelaki terbabit ditahan bagi membantu siasatan kes dan polis meminta kepada orang yang mempunyai sebarang maklumat agar tampil ke Balai Polis Tuaran,” katanya.

Dalam pada itu, beliau turut menasihatkan kepada orang ramai agar tidak melakukan perkara di luar kawalan terutamanya ketika meminum minuman keras.

“Polis ingin menasihatkan agar orang ramai mengawal diri sekiranya meminum minuman keras agar mengelak daripada kejadian tidak diingini berlaku selain menggangu kententeraman awam lain,” katanya ketika ditemui kelmarin.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas kesalahan membunuh. (UB)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.