`


THERE IS NO GOD EXCEPT ALLAH
read:
MALAYSIA Tanah Tumpah Darahku

LOVE MALAYSIA!!!


 


Wednesday, December 28, 2016

MENJAWAB EZAM

ezam
Mohd Faisal Rohban Ahmad
1. Seperti dijangka,alat sewaan politik yang bernama Ezam Mohd Noor tidak akan berani menyaman orang yang mencabarnya supaya disaman dan akan memperlekehkan pencabar.
2. Dia kata tidak ada duit utk bayar peguam kerana tidak ada pendapatan sejak 6 bulan lepas. Betul ke tidak ada pendapatan? Bagaimana nak tampung banglo, kereta dan kehidupan mewah? Dulu tidak ada kerja dan pendapatan berbelas tahun juga. Duduk dalam ISA lagi…tup…tup siap sebuah banglo mewah di kawasan elit. Masa itu pun berlawan dengan PM juga. Tak akan 80-90% dari usia kehidupan awak sehingga ke hari ini hidup awak ditanggung dari hasil pendapatan isteri? Suami jenis apa awak ni?
3. Ezam kata, “saya ditahan…digari…dilokap…dipenjara…bukan kerana saya rasuah tetapi kerana saya bongkar orang rasuah”. Itu dia merujuk kepada kes 6 kotak bukti rasuah yang dia dakwa milik Tun M yang disimpannya.
4. Awak bongkar rasuah awak kena penjara. Orang yang rasuahnya dibongkarkan oleh awak tak kena penjara sampai kini. Tapi selepas keluar penjara awak pergi peluk cium dan bersekongkol dengan orang yang awak simpan 6 kotak bukti rasuahnya. Kua…kua…kua…kua…tak ke haru biru tu namanya ?
5. Hari ini awak marah orang lain sokong Najib. Keluarkan bagai-bagai ayat dan fatwa menasihati orang ramai agar tidak menyokong pemimpin yang rasuah. Sebabnya kerana Najib tidak melayan atau memenuhi dedak gred AAA yg awak perlukan. Dulu bukankah merajuk bawa diri ke Australia ??? Hi..hi..hi..jangan marah.
6. Nasihat saya kepada Ezam, elok awak pergi kencing dlm tempurung kelapa dan tilik wajah awak dlm air kencing itu. Sebelum awak nak menasihati org ramai, awak lihat dulu dengan siapa yang awak bersekongkol sekarang? Bukankah dengan orang yang awak kata ada 6 kotak bukti rasuahnya? Apa pula hukumnya tu? Tulis buku pasal rasuah bukan main lagi. Tapi awak sendiri pergi bersengkongkol dengan orang (Tun Mahathir) yang awak kata ada 6 kotak bukti rasuah. Lagi lawak penutup 2016. Kah…kah….kah…kah…Ibaratnya beginilah, dia nasihat, larang dan pesan kepada orang lain tentang bahayanya virus JE dan Nipah yang dibawa babi. Dia pesan jgn tinggal di kawasan ladang babi, jangan hampiri babi, jangan berkawan dengan tauke babi atau pekerja-pekerja ladang babi. Tapi dia sendiri masuk duduk dlm kandang babi dan bergelumang dengan babi.
8. Dulu keluar PKR tubuh GERAK. Kaut pusingan pertama. Kemudian masuk Umno tubuh pula Yayasan Nusantara. Kaut lagi pusingan kedua. Sekarang keluar Umno masuk PPBM, tubuh pula Hisbah Centre. Kaut pula pusingan ketiga. Berapa banyak NGO daaaa ??? Senang nak kaut daaaa….Waktu nak mengaut minta dengan orang itu dan orang ini dengan ayat ” you tak perlu tolong I. You tolong NGO I ni ja” Masyukkkk….Saya kenal dia wahai kawan-kawan sekalian. Bukan kenal setahun. Bukan kenal dua tahun. Kenal berbelas tahun.  Segala skrip-skripnya dalam kepala saya . Cuba bentang laporan kewangan NGO-NGO itu semua kita nak tengok. Keh keh keh…sepatutnya sebuah badan yang anti-rasuah memberi contoh kepada badan-badan lain atau orang ramai tentang ketelusan kewangan. Pamer di laman web sepanjang masa kewangan mereka. Tapi laman web pun tiada. Yang ada FB. Itu pun ada 12 orang ja pengikut.  Wa kah…kah…kah…kah….lalat oh lalat….12 org pengikut ja. NGO hebat, nama gah, NGO antarabangsa, NGO orang yang berani yang sedang bergasak dengan PM. 12 pengikut ja?  Jommmm sekali lagi kita gelak…. wa kah kah kah kah kah kah….
Nota : Saya tidak menuduh atau membidas Tun M melakukan rasuah dan salahguna kuasa hingga 6 ada kotak bukti. Itu Ezam yang kata. Dan saya membidas Ezam sahaja berdasarkan apa yang dia kata.  Bulan November lepas dalam wawancara dengan Sinar Harian Ezam mengakui 6 kotak itu masih wujud.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.